[TI] Welke beenbescherming ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Estelle

Welke beenbescherming ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 00:43

Hoi !

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede beenbeschermers voor mijn tinker :)

peesbeschermers kan ze niet om, cob is qua hoogte goed maar gaat niet dicht.. full is te hoog maar gaat wel dicht...

Wat voor beenbeschermers hebben jullie voor jullie tinker :D

groetjes Estelle

rommulus

Re: Welke beenbescherming ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:21

geen
meeste beschermers (en vaak de manier van gebruik) worden de benen van je paard alleen maar zwakker van

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:29

Koop een cobmaat en verleng het klittenband ;-)
ik heb voor de mijne ook beenbescherming, daar zijn de meningen over verdeeld, ik gebruik ze om te beschermen tegen klappen van buitenaf. Voor ondersteuning hoef je het niet te doen, dat kan een been prima zelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:59

Geen, voor dezelfde reden als rommulus.
Bandages en beschermers gaan alleen maar schuren, jeuken en broeien over die sokken.
Ik kan het begrijpen als mensen zware springtrainingen doen, en hun tinker achterijzers heeft, dan kan het wel eens voorkomen dat ze met hun ijzers tegen de voorbenen aan komen met een missprong.. Dan kunnen peesbeschermers een blessure voorkomen. Maar met normale training vind ik dat paarden gewoon zelf op hun benen moeten letten.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:01

loesdau meschien ik heb niet al te hogen leren die wel heel breed zijn.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:13

ik zit te denken, die felblauwe en feloranje met glitters van Harry's Horse hebben wel redelijk flexibele elastieken met klittenband, misschien dat je daar je slag mee kunt slaan ;-).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:20

Hier zijn ondertussen meer dan genoeg topics over waar je je antwoord wel kunt vinden, even de zoekfunctie gebruiken dus. :)
Heb getemt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:16

Ook ik doe het zonder, al jaren ik zie te veel paarden met witte drukplekken..
Ik antwoord met een wedervraag, waar wil je de benen tegen beschermen? Balken bij het springen? Springschoenen.. die passen de meeste tinkers wel, maat cob of full afhankelijk van de grootte van de voeten van je paard.
Koten beschermen tegen aantikken? Peesbeschermers of beter 2 in 1 van een westernmerk zijn er goede te krijgen, maat is wat lastiger maar er zijn tegenwoordig full te krijgen
Pezen beschermen? Dan kan je ook bandageren met strijklappen, wel geod erop letten dat de sokken schoon en droog zijn * geldt oveirgens ook voor peesbeschermers
En daar heb je meteen het probleem imo, sokken zijn bijna nooit zandvrij of volkomen droog..

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:55

Gaat me meer om het springen, en ik ben van plan volgend jaar naar de KNHS trainings weken te gaan en daar doe je dan ook cross :)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:36

dan zou ik naar de echte crossbeschermers gaan kijken. Eventueel dat je daarvan het klittenband kunt verlengen. Echter heb ik daar geen ervaring mee.
Denk zelf dat een harde mogelijk lederen schaal beter beschermd dan de 2 (of3) in 1 westernbeschermers. De Full size daarvan gaat ook nog maar net hier, vaak ook niet eens. Misschien kan je die wel beter inkorten.
Beschermers van HAff kan je ook nog proberen. Die maken de benen onder de beschermer niet te heet en zijn niet zo gek lang. Achter zou ik ze een maat kleiner nemen dan want die sluitingen vallen wat ruimer dan normaal. Voor Full, achter Cob dus ;-).

dit zijn de strijkjes
Afbeelding