Hoe paard om naam zetten? new forest!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annaenbowy

Hoe paard om naam zetten? new forest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:17

mijn pony staat ingeschreven in het new forest stamboek, en zover ik weet staat hij nog niet op mijn naam. (heb namelijk nog nooit mn paspoort opgestuurd of contact gehad met het new forest stamboek) heb hem nu iets meer dan een jaar. we hebben toen wel met de keuring onze naam en adres in het paspoort geschreven volgens mij..
is het eigenlijk verplicht om een paard op je eigen naam hebt staan om wedstrijden te rijden? wil namelijk gaan starten maar wil dit eerst even uitzoeken ;)
alvast heeel erg bedankt!!!

Tanja

Re: Hoe paard om naam zetten? new forest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:39

TAO-->NF

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:45

Voor wedstrijd rijden is dat niet verplicht. Zou er een beetje uitzien, zijn er genoeg namelijk die een paard of pony voor een andere eigenaar rijden. ;)
Je naam en adres mag alleen door de paspoort uitgevende instantie, dit geval het New Forest Stamboek, in het paspoort gezet worden. Als het bij de keuring is gedaan zit er een kans in dat je paspoort nu ongeldig is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:33

Waarom zou je hem niet overzetten op jouw naam? Op de site van het stamboek kun je lezen hoe dat moet.
Bovendien, als je wedstrijden wilt gaan rijden, zou ik overwegen hem te gaan verzekeren, en dan moet hij toch ook op jouw naam staan.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:24

als je een pony op de keuring brengt,ben je verplicht om het op naam over te schrijven,maar dit moet het stamboek doen.dat mag je niet zelf doen,zoals ik uit je post begrijp.voor concoursen maakt het niet uit op welke naam je pony staat.