[H] Zoeken van geschikte dekhengst (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luc_M

[H] Zoeken van geschikte dekhengst (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:57

Hallo,

Ik heb een donkerbruine merrie, Bingo, van 8 jaar en zou graag een veulen van haar krijgen om later zelf dressuur mee te rijden. Graag had ik jullie advies bij het kiezen van een gepaste dressuurhengst.

De afstamming van Bingo is:

- V Poor Boy (RHL) - V Polydor (WSF) - V Pilatus (WSF)

- M Ufaline Van De Guldennagel (BWP) - V Pomerol (BWP) - V Latano (BWP)

Bingo heeft als schofthoogte 1.67 m. Aangezien ze voor mijn lengte wat te klein is, had ik graag een veulen gehad dat groter zou worden (min. 1.70 m). Bovendien heeft ze een vrij korte hals en ook die zou ik bij het veulen langer willen. Ze is heel braaf van karakter en dit zoek ik dan ook in de hengst.
Hengsten zoals Flemmingh, Tuschinski, OO Seven spreken mij enorm aan, maar ik weet niet of deze een goede keuze zouden zijn.

Wie wil en kan mij advies geven?

Alvast bedankt!!

Luc
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 05-12-09 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:50

Dit hoort bij Hengstenkeuze. Voeg echter nog wel duidelijke en gewenste foto's toe :) Daarbij noem je enkele totaal van elkaar verschillende hengsten op. Tuschinski zal nooit vergroten bijv.

Luc_M

Re: Zoeken van geschikte dekhengst (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 22:05

Oeps sorry! :-) Het is mijn eerste keer op een forum. Ik weet bijgevolg ook niet hoe ik een foto moet toevoegen, zou dit nochtans graag doen (heb er geen op internet, enkel op eigen pc).
Het feit dat ik totaal van elkaar verschillende hengsten opsom, maakt duidelijk dat ik een echte leek ben :-) en dus graag advies en tips zou krijgen.

Lilliputter

Re: Zoeken van geschikte dekhengst (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:09

Fijn dat je er zo op reageert Luc! Kijk eens bij ´help´ rechtsboven in de hoek en dan bij het kopje foto´s. Staat heel duidelijk hoe je een foto moet plaatsen, maar het is ook een kwestie van doorhebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:51

Uitleg over het plaatsen van een foto: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F.

En het is niet verkeerd om namen van hengsten te noemen die je aanspreken, dat zegt wel iets over het type wat je graag wilt fokken. Het wil niet zeggen dat je deze hengsten daarvoor moet gebruiken, maar je wilt graag een nakomeling die die eigenschappen heeft.

Nicole288

Re: [H] Zoeken van geschikte dekhengst (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:40