Dante ons bang hengstje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe89

Dante ons bang hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:58

Kleine Dante werd geboren uit onze (moeilijkste) merrie. Hij kreeg dan ook nog is lekker hard diarree waarvoor hij twee maal dag via een spuitje een pasta-tje moest innemen. Na enkele dagen kon je dus gewoon niet meer in zijn buurt komen. Hebben dan maar besloten hem met rust te laten en op ze'n positieve te laten komen. (Diarree was al wel over)

Toen hij zes weken oud was vond ik het toch de moment om hem te leren een halstertje te dragen. Op deze foto's zien jullie het begin. Het was de eerste keer dat ik hem in de wei beetje kon knuffelen. Verbazend genoeg bleef mama Pinky er heel erg rustig bij.

http://picasaweb.google.com/veraloreste ... f22hcahNw#

Nog geen dagen later liet hij met veel plezier een halstertje aandoen en ongeveer nog is een week later liep hij mee aan het halster.

Nog een fijne anekdote: gisteren ga ik voor ik naar school vertrek nog eens controleren of alles in orde is bij de paarden. Loop dus met paraplu de stalling in. Alle paarden direct naar achter in hun stal en staan te bibberen. Ook Dante, maar met dat ik op hem riep kwam hij een kijkje nemen en uiteindelijk kwam hij zelfs naast me onder de paraplu staan zonder enige dwang (dit was nog geen minuut nadat ik in de stal kwam). Wat was ik fier :-D

Ik hoop dat jullie beetje genieten van de foto's. In deze link vinden jullie er van zijn geboorte.

http://picasaweb.google.com/veraloreste ... anDante02#

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:54

Leuk beestje zeg!!!
Ook mooi dat het nu een stuk beter met hem gaat! Veel plezier nog met deze man!

floorsil

Re: Dante ons bang hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:00

ik vind hem ook wel leuk. volgens mij moet je alles rustig aan doen bij hem en is hij vrij slim.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:20

Ik heb ook een merrie die veulens geeft die in het begin erg bang zijn en dan ineens komen ze tot inkeer en van de een op de andere dag zijn ze dan braver dan de andere veulens. Gewoon ook de tijd voor hem nemen als je niets met hem wilt doen, lees zijn lichaamstaal en observeer hem. Ga lekker met een ander in de wei bezig, en hij mag komen maar hij mag ook wat anders gaan doen.

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:15

Wat een snoepie!! :+:
Ik zou hem ook wat rust geven en vanuit zichzelf (nieuwsgierig) laten komen.
Of lekker met moeders tutten als zij dat toelaat... :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:17

Leukerdje zeg! En wat een oren! :D

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:15

wat een schatje