Het (TCN) Partout topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Het (TCN) Partout topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:29

Hallo,

Ik ben benieuwd welke Bokkers een nakomeling hebben van de Trakehnerhengst (TCN) Partout (http://www.bokt.nl/wiki/Partout). Hoe zijn die qua karakter en beweging?

Vaak hoor ik toch nare dingen over Partout, veel mensen vinden dat hij zich absoluut niet bewezen heeft. Echter wil ik hem in het zonnetje zetten, want hij heeft juist een heel groot aantal succesvolle sportpaarden voortgebracht. In Nederland komt 50% van zijn nakomelingen uit in de wedstrijdsport en ook in Duitsland lopen ontelbaar veel zonen en dochters in de (inter)nationale dressuursport.
Wat hij absoluut meegaf aan zijn nakomelingen was de kracht en techniek in het achterbeen.
Naar mijn mening heeft hij zich zodoende absoluut bewezen in de fokkerij.

Afbeelding

Lilliputter

Re: Het (TCN) Partout topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:51

Partout is een aanvulling geweest voor de fokkerij en de sport en had van mij nog meer invloed mogen hebben. Wij hebben 2 jaar geleden een Partout uit een Krack c x Gribaldi merrie gefokt en dat veulen kon erg leuk lopen!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:15

Ik ken een meisje, die een verschrikkelijk mooi ruin heeft van Partout. Wat kan dat paard bewegen!!! Hij is nog wel erg jong, maar ik weet zeker, dat ze er later hele hoge ogen mee gaat gooien. Hij is super getalenteerd, bloedmooi onder het zadel. Wou dat ik hem had......

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:15

Wat zit er qua afstamming nog verder achter?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:07

Het is een Trakehner. Komt uit een erg goede merrielijn. Deze merrie heeft al veel goede nakomelingen gegeven. De fokker wil echter niet op bokt vermeld worden. Vind hij een site van niks.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 14:50

liliputter schreef:
Partout is een aanvulling geweest voor de fokkerij en de sport en had van mij nog meer invloed mogen hebben. Wij hebben 2 jaar geleden een Partout uit een Krack c x Gribaldi merrie gefokt en dat veulen kon erg leuk lopen!

Ik vind inderdaad ook dat hij best nog meer invloed had mogen hebben. Jammer dat er van hem geen zonen zijn goedgekeurd in Nederland. In 2012 zijn de jongste nakomelingen 3, dus hopen dat er tot aan die tijd wel een zoon van hem is die goedgekeurd wordt.
Vind trouwens dat United veel eigenschappen van Partout heeft, en die geeft hij ook door. :+

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:05

Verder niemand die een Partout-nakomeling heeft??

Heb eventjes een paar filmpjes van Partout opgezocht.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:46

Is er nou helemaal niemand met een TCN Partout nakomeling?

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:28

Er zijn volgens mij vrij weinig directe nakomelingen van TCN Partout in Nederland. Ik heb wel een Painted Black x TCN Partout.
Echt een super fijn paard om mee te werken en heel erg makkelijk in de omgang.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:51

Jammer dat er zo weinig nakomelingen van hem zijn.

Om toch een beetje nakomelingen van hem te zien, zet ik hier maar een paar foto's van bekende nakomelingen neer.

Monteverdi TSF

Afbeelding

Maserati

Afbeelding

Afbeelding

Exquis Nadine

Afbeelding

Halbgott

Afbeelding

Once Upon a Time

Afbeelding

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:25

Hier een directe nakomeling! :D
Ouiterma is mijn verzorgpony.
Vader is Partout en moeder Jaterma.
Ze lijkt eigenlijk best wel op Maserati van hierboven.
Klein hoofdje en een beetje dezelfde kleur. :)
Foto in mijn profiel. ;)
Maar hoe weten jullie welke eigenschappen Partout heeft ofzo? xd
Ik heb geen idee of ze op hem lijkt..

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:34

Hé wat leuk zeg! Mooi paard.

Partout was zelf best wel een lastig paard, heel erg hengst. Zijn stal was zelfs helemaal bekleed met rubber omdat hij zichzelf anders helemaal beschadigde. Daarnaast was hij ook vrij lui. :P

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:43

Haha okee. xd
Ja Ouitje is een merrie dus dat is wel een beetje lastig vergelijken.
:+

Zijn er verder echt geen nakomelingen hier op bokt dan? xd
Zo weinig reacties...
Leuke filmpjes trouwens! :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:50

Inderdaad erg weinig reacties. Partout was erg waardevol voor de fokkerij, maar is helaas veel te weinig gebruikt.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:00

Is ie dood dan ? O:
Of is hij te oud om nog te fokken?
xd

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:04

Ik had een afstammeling maar niet rechtstreeks.. Partout was zijn Opa, Parlando zijn vader.. Paradox was zijn naam..

Groot bruin en vooral erg lief! Helaas door omstandigheden moetn verkopen, en bij zijn vorige eigenaresse hebben ze samen een ongeluk gehad.. Wel de tijd gekregen om te revalideren, maar er waren zoveel botwoekeringen dat hij hoe dan ook niet meer pijnvrij door het leven kon.. Is vijf jaar geworden...Beer van een paard..

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:09

Partout is in 2008 overleden tijdens het dekken. Hij bevruchtte heel erg slecht, en er is dus ook geen DV-sperma meer van. Hij dekte de laatste jaren gemiddeld slechts 10 merries per jaar.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:26

Bomba schreef:
Partout is in 2008 overleden tijdens het dekken. Hij bevruchtte heel erg slecht, en er is dus ook geen DV-sperma meer van. Hij dekte de laatste jaren gemiddeld slechts 10 merries per jaar.

mag ik vragen hoe jij weet dat ie slecht bevruchte.

:)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:58

Dat was toch wel een soort van algemeen bekend, de kwaliteit van zijn sperma was erg slecht en daarom werden er ook niet veel merries drachtig van hem. Vandaar dat er ook geen diepvriessperma van hem is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:59

Ik kom altijd bij een fokker in de buurt, die 2 fijne Partout's gefokt hebben ( beide Partout x Belisar).
Nirvana heeft PSG gelopen onder D. Van Silfhout en haar volle broer loopt Intermédiaire I onder een luxemburgse amazone.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:14

Partout heeft wel een gekeurde zoon in Nederland, geen kwpn'er maar Nrps' er . Parlando, staat hier in de buurt, pracht een dier. Met een ongelofelijk ego, en terecht ook. Zitten super mooie gangen op. Hengst gaat binnen kort de overstap naar LT maken. Is ook hengst met enorme kap erop.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:00

@Tamoreliefje, leuk om te horen.. Had hem jaren geleden wel eens op de hengstenshow gezien van de Nieuwe Heuvel maar daarna verkocht en eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Hij komt weinig in het nieuws in ieder geval!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:28

Ja dat wel , de amazone die hem rijd start ook nog niet zolang Nationaal met hem. Maar als je de uitslagen beetje volgt staat hij altijd voorin.

Oke ik dacht altijd dat ze die zelf hadden gefokt, dat wist ik niet dat ie aangekocht was. Ik heb eigenlijk geen idee of ie nog veel dekt.

moi1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:14

parlando loopt op dit moment prix st george en heeft een hoop nakomelingen

Pattepat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:29

Ook ik heb niet echt een directe nakomeling van TCN Partout, maar wel een Nakomeling van parlando x Animo ,genaamd patrick (patty) . Partout is dus in wezen zijn opa.

Ik merk wel degelijk dat er overeenkomsten zijn zowel qua karakter als prestatie. Patty is een onwijs lief en werkwillig paard, maar heeft ook duidelijk een eigen mening. Maar met trainen zet hij altijd zijn beste beentje voor en zal alles doen wat er van hem gevraagd word. Ook patty heeft duidelijk de gangen van Partout vooral de middendraf is erg herkenbaar. Qua uiterlijk zijn ze qua hoofd als twee druppels water behalve dan dat mijn patty een schimmeltje is...

Wat mijn mening betreft zijn nakomelingen van Partout of Parlando ontzettend goede paarden en echte aanwinsten voor de sport!