Nakomelingen van de KWPN hengst El Corona

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muis88kriti

Nakomelingen van de KWPN hengst El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 00:59

Hallo allemaal,

Ik zat eens rond te neuzen op het forum en vroeg me af wie er nog meer een nakomeling heeft van de KWPN hengst El Corona?

En dan graag wat meer informatie erbij... hoe groot hij/zij is? wat voor karakter? gekke of leuke trekjes? of je er mee wedstrijd rijd of dat soort dingen...

En of iemand misschien ook wat meer informatie heeft over de hengst of eventueel foto's want er is maar weinig over hem te vinden vind ik.. waarschijnlijk omdat hij jammer genoeg niet zolang heeft geleefd.

Ik zelf heb een rechtstreekse nakomeling van El Corona.

Het is een Merrie nu van 17 jaar oud, nog energie genoeg :P
Ze is ongeveer 1.65 groot.
Ze heeft een apart karakter maar wel lief, heel ondeugend en soms zelfs een beetje brutaal, maar dat maakt der juist zo leuk vind ik!
Op stal wel gewoon lief en is altijd blij me weer te zien.

Ze heeft vroeger wel wedstrijden gelopen met de vorige eigenaar als het goed is op M niveau. Ik zelf rijd geen wedstrijden met haar.
Ik rij wel gewoon met der en af en toe een sprongetje vind ze ook erg leuk.

Buitenrijden alleen zonder andere paarden vind ze niets... veel protesteren, achteruitlopen, de lucht in, en als je denkt dat je der zo ver hebt onder omstandigheden heeft ze nog wel eens het idee om heel hard terug te rennen. Dus ik ga alleen met andere mee want dan is er niets aan de hand en is ze nergens bang voor of ik ga met der wandelen aan de hand dat gaat wel goed :D

Nou hoop dat ik van jullie ook wat hoor!!!

Oja en wat foto's zouden ook leuk zijn!! ik ga ook zo snel mogelijk er wat opzetten!!
Groetjes Stephanie

NatasjavE

Re: Nakomelingen van de KWPN hengst El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:00

El Corona heeft maar een paar jaar gedekt. Maar wel voor een indrukwekkende rij aan dressuurpaarden gezorgt. (gezien het aantal geleverde nakomelingen)

Hij heeft 2 goedgekeurde zonen geleverd. Koss en Montecristo.

Ik heb zelf gefokt met Montecristo. Het veulen was inderdaad speels en brutaal.

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:35

Oke dankjewel voor je berichtje.
Heb ik weer wat nieuwe info.

Groetjes Stephanie

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:56

Heeft verder niemand informatie of een afstammeling van El Corona?

Zou graag meer info willen van andere mensen

groetjes

lisadbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:37

Er is al een tijdje niet gereageerd op deze topic, maar toch kon ik het niet laten om toch te reageren.
Sinds april 2012 ben ik de trotse eigenaresse van een 5 jarige el corona nakomeling.
Coala is een vosmerrie met mooie prok papieren.
Het is echt een damespaardje, stokmaat is 1.68.
Ze doet het ontzettend goed in de sport, in 5 wedstrijden
zijn we L1 startgerechtig, dit jaar zijn wij ook afgevaardigd voor de
Gelderse Kampioenschappen die plaats vinden op 9feb.

Coala is aanhankelijk, lief en super werkwillig.
Vertrouwen is bij haar alles.
Ze is echt een dressuurpaard maar het bos vindt ze ook heerlijk.
Voor springen heeft ze niet zoveel talent haha!

Coala is een heerlijk paard. In de wei is ze prettig gestoord haha!
Ze kan je zo'n bijzonder gevoel geven tijdens
training of in de ring dat is bijna met geen pen te beschrijven!
Ze gaat er altijd met de volle 100% voor, ze heeft ook echt een wedstrijdmetaliteit.

Aan haar heb ik echt een maatje! <3

Over de vader is inderdaad weinig te vinden.
De hengst el corona is absoluut geen gemakkelijke heb ik mij laten vertellen.
door mensen die de hengst kende.

Foto's kun je vinden op mijn fb pagina!
Groetjes,
Lisa du buisson

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:26

Een 5 jarige El Corona kan niet. De hengst is begin 1992 overleden. Er was wat sperma van maar daar heeft Jo Rutte Montecristo van gefokt.
Je kan een El Corona kleinkind hebben.

El Corona was geen gemakkelijke nee. Het was een echte Amor.

Ik heb inmiddels een achterkleinkind van hem. Een Alexandro - Koss - El Corona.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:47

Ik heb een kleindochter van El Corona. Ze schijnt volgens de 'kenners' nogal op haar opa te lijken :D
Buiten dat ze brutaal, dominant, temperamentvol en speels is, is ze ook een grote knuffel. Haar karakter zorgt ervoor dat ze fantastisch kan lopen en heel ver kan gaan in de trainingen. Echt een keiharde werker. Het nadeel ervan is dat op 'spannende' momenten op wedstrijden ze zich een beetje verstopt en het erbij laat zitten...

Momenteel loopt ze Z2 en mag ZZlicht gaan starten. Haar volle broer Wannahave (Kennedy x El Corona) loopt trouwens lichte tour onder Seth Boschman.

http://home.claranet.nl/users/lijssel/photo/elcorona.mpg Dit is trouwens een video van El Corona. Een van het weinige beeldmateriaal wat van hem beschikbaar is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:56

Op die zelfde site staat ook een video van Amor, de vader van El Corona, op 26 jarige leeftijd. Kan je gelijk zien waar die hardheid en dat kunnen gaan vandaan komt.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:22

Ziezo_X ik zie op paardenfokken dat onze paarden dezelfde moeder hebben!! Wat toevallig.

Ik heb een 13-jarige merrie van Darlington x El corona. Echt een ontzettend lief paard en heel werkwillig. Helaas geen bewegingswonder, maar haar karakater maakt alles goed. Iedereen rijdt zo met haar weg! Ze kan wel een beetje spoken, maar echt stout is ze onder het zadel nooit. Ik kan er ook zo alleen mee naar het bos. Als ik jullie verhalen lees was El Corona niet de makkelijkste, dus ik denk niet dat de mijne op haar opa lijkt.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:31

Oh Femke_K wat leuk! Ik had vroeger al eens gezien dat Ziezo een half zusje had die zo heette (ff op je profiel gekeken). Maar ze doet dr naam gelukkig geen eer aan dus?(; In de omgang is mijne inderdaad niet zo heel makkelijk, maar onder het zadel misschien wel beetje zoals jou merrie. Een beginner rijdt er zo mee weg. Zo lang je haar niet te 'heet' maakt is het net een lammetje hihi.

Klopt het dat jou merrie bij een oudere meneer uit limburg of brabant vandaan komt? Dat verhaal had ik gehoord, weet alleen niet zeker of dat jou merrie dan is.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:21

Hoe ziet die van jou eruit? Ben wel een beetje nieuwsgierig moet ik zeggen.
Ze doet haar (verkeerd gespelde) naam inderdaad geen eer aan. Alleen met longeren doet ze maf, maar verder ook in de omgang echt heel makkelijk. Die van jou is wel moeilijk in de omgang dan??

Ik heb haar bijna 4 jaar geleden gekocht en ze stond toen in Gelderland. Misschien dat ze voor die tijd wel in Brabant of Limburg stond. Die hele voorgeschiedenis heb ik helaas niet.

Heb jij Ziezo als veulen gekocht? En heb jij destijds ook hun moeder gezien?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:41

Jarenlang hebben wij samen met de eigenaar gefokt met de moeder van El Corona, Torbertha.
Torbertha heeft ontzettend goed gefokt. Zij heeft van 5 verschillende hengsten 5 (!) Grand Prix paarden gebracht en daarnaast dan de goedgekeurde zoon El Corona. Daarnaast heeft ze nog een hengst gebracht welke afgericht was tot Grand Prix niveau welke vlak voor zijn eerste wedstrijd is verongelukt.
Torbertha was een spijkerharde merrie, altijd kerngezond. Dit geeft ze ook door aan haar kinderen. Ze is uiteindelijk 32 jaar geworden.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:49

Franka mijn merrie werd geboren uit haar El Corona moeder toen ze al een eindje in de 20 was geloof ik! (Zal thuis het papier nog even nakijken) ze gaf het dus ook door aan haar klein kinderen.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:48

Franka, dat was een goede merrie dan! Ik zag op paardenfokken dat El Corona ook de nodige Grand Prix-nakomelingen heeft gebracht.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:05

Ziezo: dat was dan ook een mooie leeftijd ja!

Femke: Ja dat was echt een topmerrie. Nooit ziek of kreupel, echt een gezonde harde merrie. Dat is toch ook belangrijk om zoiets in de stam te hebben, zeker voor een gekeurde hengst.
Klopt trouwens, alleen op paardenfokken staat lang niet alles wat deze stam gebracht heeft.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:10

Klopt Paardenfokken is zeker niet volledig. Zo heeft mijn merrie bij de vorige eigenaar nog een veulen gehad, maar die staat er ook niet op.

Volgens mij zie je dat tegenwoordig niet meer zoveel, paarden die nooit iets hebben... Dus zeker belangrijk om dat in de stam te hebben!
Heb jij nog foto's van Torbertha of El Corona?