Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Roosjelief schreef:Wat een onzin! Die dingen die je opnoemt zitten allemaal tussen je oren hoor!. Dravers kunnen prima dresuur matig lopen, de meetste kunnen nog goed springen ook. Zo hebben wij een draver op stal die met een half jaar onder het zedel, en 3 weken training in een officiele wedstrijd Alle KWPN-ers eruit sprong!
Only_Hellen schreef:Roosjelief schreef:Wat een onzin! Die dingen die je opnoemt zitten allemaal tussen je oren hoor!. Dravers kunnen prima dresuur matig lopen, de meetste kunnen nog goed springen ook. Zo hebben wij een draver op stal die met een half jaar onder het zedel, en 3 weken training in een officiele wedstrijd Alle KWPN-ers eruit sprong!
Als het op een officiele springwedstrijd was, had ze in dat half jaar dus ook al een winstpunt dressuur gereden?
Het is juist ontzettend fijn met een draver aan de slag te gaan. Ze zijn leergierig en 99% van de dravers vindt het werk onder het zadel ook nog eens heel erg leuk. Ze zijn veelzijdig, waardoor je ze ook in alle takken van sport terugziet. Dressuur, springen, endurance, trec, western, van alles.

ch_ntii123 schreef:Ik ben zelf ook in het bezit van een (waarschijnlijk draver). Mijn paardje loopt ontzettend geweldig onder het dressuurzadel en ben nu bezig hem westernmatig in te rijden. Ik heb hem gekocht van een meisje die hem goed heeft ingereden, alleen hij wilde steeds harder. Dan is het aan jou om niet continue die teugels strak te houden, maar oook stukken los te laten. (continue druk zorgt ervoor dat hij die druk aanneemt en vervolgens druk blijft houden) (dit heb ik overigens zelf ondervonden, hoe meer ik trok hoe meer hij trok).
Het zijn enorm leuke paardjes, en ze willen echt voor je werken. Wel zijn ze eenkennig en de mijne gaat echt hard lopen als er een nieuw iemand op zn rug zit, maar hij doet geen vlieg kwaad. Als iets niet lukt, moet ik altijd eerst bij mezelf nagaan of het wel echt aan hem ligt. Vaak hoor je dat jij dan niet de goede hulp geeft.
Mijn paardje loopt momenteel begin western maar is enorm vooruit gegaan. In het begin kon hij niet goed galloperen en kon ik zowat zandhappen van de bakbodem. Nu naa enige tijd oefenen gaat het stukken beter en rent hij niet meer zo weg.
Dit is hem nu
(ik kan zo snel even geen betere foto vinden en ook geen oude foto als toen ik hem net kreeg)
Mocht je vragen hebben dan hoor ik t wel
en kan nu bijna een B wedstrijd loopen, maar gewoon dat je het weet ze zijn suuuper springers en hebben en hard van goud maar dan moet je hem wel eerst voor je winnen