Jazz X Gribaldi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

21Patrick

Jazz X Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:40

Hi!

Ik ben nieuw hier, ben ook geen Nederlander dus vergeef me, me taalfouten...

Ik werk voor een bekende hengstenhouderij hier in NL, en nou heb ik een vraag voor jou allemaal... Ik kan een paard kopen, een 7 jarige hengst. Loopt nu Z2, maar de afstammeling... Ik weet er niet veel van (ken de hengsten natuurlijk wel, maar niet de karakters en nakomelinge), heb alleen wat foto's gezien van de hengst..

De afstameling is:

Vader: Jazz.
Moeder: Gribaldi x Ferro.

Zouden jullie iets over het karakter kunnen voorspellen?

Ik ben benieuwd!

Greets,

Patrick

Elisa2

Re: Jazz X Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:59

Ehm nee,dat is voor ieder paard uniek en verschillend.Ik zou zeggen gewoon uitproberen.Het zijn wel 3 hengsten die grand prix dressuur hebben gelopen,dus met de dressuuraanleg zal het wel goed zitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:27

Zoals Elisa2 zegt is dat natuurlijk per paard verschillend maar ik wil wel meegeven dat alle 3 de vaders niet echt bekend staan als de koelste types van karakter. Al brengen de moeders natuurlijk ook veel in en dus zul je het paard moeten gaan bekijken en beoordelen of het iet voor jou is. Qua dressuuraanleg zou het wel snor moeten zitten.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:33

Sommige mensen zeggen dat Jazz en gribaldi nakomelingen moeilijk zijn, kijk je moet er mee om kunnen gaan en dan zal er geen probleem zijn. Het is een zeer mooie afstamming en ik heb zelf ook een Gribaldi en die is super! Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:40

Op zich mooi bloed, kan wel lastig zijn. Maar is zo weinig van te zeggen natuurlijk.
Belangrijker is dat jij hem laat keuren dus helemaal klinisch en rontgenologisch keuren. Nooit uitgaan van de keuring van de koper.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:38

Qua bloed heel mooi. Karakter: de een kan er mee omgaan en de ander niet. Ligt ook aan de kwaliteit van de ruiter. Ik zou gaan kijken en testen als hij jou aanstaat.

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:10

Hoi allemaal!

Ik rij zelf PSG... Dus qua rijden zit het wel goed, alleen bij ons in Ierland hebben we niet veel Gribaldi's en Jazzen en al helemaal niet de de combi Jazz X Gribaldi... Ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen...

Natuurlijk laat ik het paard van binnen en buiten helemaal keuren!

Ik ben van mezelf echt een rustige zelfverekerde ruiter, paarden kunnen ver met me gaan, maar bereiken ze mijn grens dan laat ik ze dat echt wel merken...

Ik ga ook zeker weten kijken, maar wilde toch jullie mening horen, jullie kennen de Jazzen en Gribaldi's beter dan ik!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:33

Ok dus je kan in ieder geval op een goed nivo rijden. Dat scheelt al een stuk.
Met Jazz, Gribaldi en Ferro heb je wel 3 heerschappen op een rij. Het zou best een dominante en sensibele hengst kunnen zijn.
Kijk gewoon of het je past en of het goed voelt. Kijk hoe het paard reageert als je wat meer doorvraagt.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:41

21Patrick schreef:
Ik ga ook zeker weten kijken, maar wilde toch jullie mening horen, jullie kennen de Jazzen en Gribaldi's beter dan ik!

Ik moet je eerst complimenteren met het NL wat je spreekt/typt.
Er zijn maar weinig Nederlanders die bovenstaande goed hebben, namelijk het "beter dan ik"! Dus dat zit wel goed!

Ja, ik ga mee met bovenstaande.
Als je goed kan rijden, denk ik dat je er een heel fijn paard aan kan hebben. Mits het paard altijd netjes en goed behandeld is en geen trauma's of iets heeft.

Gewoon gaan kijken en voelen hoe het je bevalt!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:54

Heel interessant bloed, ben heel benieuwd hij die hengst gaat bevallen. Zou best eens pittig kunnen zijn maar een beetje pit kans soms indien je er idd mee kan omgaan geen kwaad.
Succes en mocht het wat worden ben ik erg benieuwd naar foto's.

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:52

Hi allemaal!

Dank u jullie wel, ik doe hart mijn best mar mijn Engels blijft natuurlijk beter ;)

Hmmm ik ebgrijp van jullie dat het een pittige combinatie is, met karakter en bloed... Klinkt goed!

Hebben jullie ook echt zelf ervaring met een Jazz? Gribaldi? Of nog beter Jazz x Gribaldi (of is die combinatie verboden bij het KWPN, hahaha!)

Ik heb al wel foto's maar waar kan ik die plaatsen?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:56

Ik ben wel benieuwd hoor, klink best wel veel belovend ;) Die mag je hier posten, waarschijnlijk twee zichtbaar en de rest in link. Om een foto te posten moet je de link naar de foto tussen [img]linkfoto[/img] zetten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:00

Ik heb zelf een tijdje een Jazz gereden, zeer fijn paard en zeker niet moeilijk, maar een hoop veulens van Jazz zijn dat wel, een vriendin van me had een Jazz gefokt (uit een volbloed moeder) en die was erg vluchterig.
Maar met Gribaldi heb ik geen ervaring, wel heeft een goede kennis een Gribaldi en dat was ook een fijn dier.
Veel succes met je mooi gefokte paard!

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:03

Link van de foto? Ik heb die foto niet online staan, aleen op mijn laptop...

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:04

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:08

I've send you an english mail how to get your picture in your topic.

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:11

Storm76 schreef:
I've send you an english mail how to get your picture in your topic.

Thanks!

Ik hoop dat hij werkt:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 21Patrick op 01-12-09 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:14

Ziet er goed uit!!
Mooi dier, kan je hem binnenkort eens uitproberen?

Stunning animal!
Very nice, can you try him soon to find out how his caracter is?

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:17

Thanks!

He's just back in the NL for a few days now, I'm gonna try him nexet week!

Dank je wel!

Hij is pas net terug in Nl.
Ik ga hem volgende week een keer rijden!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:20

Well good luck then and let us know if you are going to buy him, maybe we can see you on a dressagecompetition in the future :)

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:21

Storm76 schreef:
Well good luck then and let us know if you are going to buy him, maybe we can see you on a dressagecompetition in the future :)

Well... I'm very unknown here in the Netherlands... But when we're start competing, I'll let you know!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:30

Wow....daar noem je drie namen.....heerlijk om mee te werken, mits je ervaren bent om speels en doortastend maar tegelijk eerlijk en consequent te werken....dan heb ik het over de onstuimige nog te vormen types met een (nog)te korte halsje.....nog ietwat scheef.....vaak té enthousiast /speels !
Juist dat laatste moet je vast zien te houden ,dat maakt hun juist groots.....
De Jazz-kant is heel gevoelig voor te energierijk voer....wil vaak nierproblemen veroorzaken....ze hebben veel energie van zichzelf en kunnen hier vaak zelf moeilijk mee omgaan.....wat weer blessures kunnen geven als ze als een bom ontploffen.....vooraan blijven dus....werken !
Bewust rijden ,duidelijk zijn en speelsheid en werkwilligheid zien te behouden anders kan het moeilijk rijden worden !
Ik heb karakterpaarden gezien...SUPER !!!
Maar ook paarden die er totaal niet op lijken .....maar ook kapot gemaakte paarden ( psych/lich).....
Het zou fijn zijn als je wat foto's/film plaatst ,ben benieuwd.....

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:32

broadway schreef:
Wow....daar noem je drie namen.....heerlijk om mee te werken, mits je ervaren bent om speels en doortastend maar tegelijk eerlijk en consequent te werken....dan heb ik het over de onstuimige nog te vormen types met een (nog)te korte halsje.....nog ietwat scheef.....vaak té enthousiast /speels !
Juist dat laatste moet je vast zien te houden ,dat maakt hun juist groots.....
De Jazz-kant is heel gevoelig voor te energierijk voer....wil vaak nierproblemen veroorzaken....ze hebben veel energie van zichzelf en kunnen hier vaak zelf moeilijk mee omgaan.....wat weer blessures kunnen geven als ze als een bom ontploffen.....vooraan blijven dus....werken !
Bewust rijden ,duidelijk zijn en speelsheid en werkwilligheid zien te behouden anders kan het moeilijk rijden worden !
Ik heb karakterpaarden gezien...SUPER !!!
Maar ook paarden die er totaal niet op lijken .....maar ook kapot gemaakte paarden ( psych/lich).....
Het zou fijn zijn als je wat foto's/film plaatst ,ben benieuwd.....

Dank je! Hier kan je wat mee!!!

De foto staat erop!

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:45

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:54

Voor het oog ziet het er heel leuk uit....toch zie ik dingen die ik al aan gaf....en meer.....
Iets onderhals gebruik.....voorbeen iets afwijkend, staat hij tijdens het grazen voor met de benen wijd ?
Ook ongelijk in de achterbenen, iets achter de massa r.a en l.a naar verhouding net even te lang, dus scheef.....
Bij dit paard moet je bewust met 4 benen onafhankelijk kracht vragen en lengte behouden (vooral in de bovenlijn /hals )
nog veel voorwaarts anders krijg je knieproblemen .....het dragen moet veel beter worden !
Goed laten keuren voor je hem koopt !!!