Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
insun schreef:Er zijn paarden die een tweeling krijgen en er zijn tweelingen die het allebei overleven.

Clouwdy schreef:Ik vind het niet betrouwbaar. Ik heb mijn eigen paarden er ook op gezet... je kan zo een leuke bloedlijn verzinnen als je dat wilt.. daarbij kan je ook de predikaten zelf invullen..
Ik vraag de gegevens van de nakomelingen op via het KWPN. Dat is wel betrouwbaar!
petraaken schreef:Clouwdy schreef:Ik vind het niet betrouwbaar. Ik heb mijn eigen paarden er ook op gezet... je kan zo een leuke bloedlijn verzinnen als je dat wilt.. daarbij kan je ook de predikaten zelf invullen..
Ik vraag de gegevens van de nakomelingen op via het KWPN. Dat is wel betrouwbaar!
Ja je moet de paarden zelf invoeren maar denk maar niet dat je zomaar met predikaten kan gooien. Dat wordt weldegelijk gecontroleert. Na controle worden de paarden geblokkeerd zodat zelfs degene die ze invoerde niet meer kan wijzigen. Daarvoor moet je een mail sturen naar de webmaster. Ik zeg niet dat het 100 % betrouwbaar is iedereen kan wel eens een fout maken maar wees maar gerust dat alle gegevens gecontroleerd worden zeker wat het de goedgekeurde hengsten betreft. Sommigen zijn zelfs te vinden onder hun sportnaam.
Daarbij kan je ook elk gewenst niveau invullen. Ik dacht dat ik ooit Z voor punten had gereden dus had Z springen ingevuld. Nu bleek via het KWPN, dat ik niet voor punten heb gereden (10 jaar geleden...). Er wordt dus niets gecontroleerd, want hij heeft al een behoorlijke tijd op Z springen gestaan.. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=358532. flyfly schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Het enige predikaat die een ruin kan krijgen is ster. En ja, je kunt zelf invullen hoe ze in de sport hebben gelopen. De enige die je voor de gek houdt ben jezelf dan. Ik heb dus je 'predikaten' weer weggehaald.
Dus zo kan het bij elk paard gewoon ingevuld worden. Stel dat je deze database wilt raadplegen voor een paard welke je op het oog hebt, kan je dus tegen onwaarheden lopen. Voor mij maakt het niet uit wat er bij mijn paard staat, ik heb hem al 17 jaar en hij gaat ook nooit meer weg. Maar iemand die een leuk paard op het oog heeft, kan misschien wel lezen dat deze bepaalde predikaten heeft en een bepaald niveau loopt.. het is dus niet zo dat je alleen jezelf voor de gek houdt.. maar zo kan een eventuele koper die niet beter weet ook voor de gek gehouden worden... Dat is wat ik kenbaar wilde maken!
flitzz schreef:Als paardenfokken een fout gemaakt heeft, is het heel eenvoudig om daar een mailtje naar toe te sturen aangeven wat er fout is. En zij wijzigen het voor je.(als je tenminste zelf eigenaar van het paard bent)
Bij een van mijn paarden stond extra informatie (door de bijrijder gedaan) die niet van toepassing waren (in mijn ogen). Ik wou het veranderen, dat ging niet, dus mailtje gestuurd naar paardenfokken en het was dezelfde dag nog veranderd.