[H] Hoppenhof's Shardon of Orchard Boginov?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tddy

[H] Hoppenhof's Shardon of Orchard Boginov?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 12:55

Hooi. :D
Ik wil mijn 6jarige merrie (1.45) laten dekken door een van deze twee hengsten.
Maar ik kom er maar niet uit..
De merrie zelf is namelijk erg heet en lastig in de omgang.
Ook is zij een ongelukje. ( onze kwpn hengst (v. uniform) van 2jaar liep met de welsh x arabier pony van mijn zus in de wei..) :+

Ik zoek dus eigenlijk naar een hengst met goede beweging en een super relaxt karakter met uitstraling en ik heb liever een veulen met een goed karakter dan een draak die super beweegt.

Iemand betere ervaring met nakomelingen van Shardon of juist Boginov?
Dus als iemand nog andere suggestie's heeft, hoor ik het graag. :Y)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:27

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:55

Wie zou je het beter kunnen vragen dan Easterlover hier op Bokt...... Zij heeft Shardon gereden, maar ook Boginov kent ze. (Beiden staaan op stal Nieuwmoed).

Een verschil tussen New Foresters (Shardon) en Welsh NWR's (Boginov) vind ik dat de Welshes wat "vlugger" zijn in hun reactie en ook wat "vinniger", waarmee ik niet "gemeen" of "pittiger" bedoel, maar eerder "bloederig". Ik hoop dat je me begrijpt ;) .

Ik werk zelf het meest met NF's, maar heb ook een Boginov-nakomeling gehad. Een super-sportpony in wording, daarnaast ook heel kindvriendelijk, maar in reactie-snelheid en op stal gewoon net iets sneller en ritseliger dan de NF's. Shardon-nakomelingen zelf, heb ik geen ervaring mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:42

Btw: heeft de pony papieren (bv NRPS)?