[H][KWPN] Hengst voor Colandro x Germus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

[H][KWPN] Hengst voor Colandro x Germus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 14:57

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWHNMX7D-D.jpg

Heeft iemand een idee wat een geschikte hengst voor mijn 3-jarige merrie zou kunnen zijn? Ik heb besloten dat als zij 23 maart goed de ibop doorstaat dat ze onder de hengst gaat... Ik kan alleen nog niet zo één twee drie iets verzinnen. Ik denk zelf aan de holsteiner kant...

Wat moet de hengst verbeteren:
- karakter -> minder ril
- Extra vermogen

Wat zijn haar sterke punten:
- Goed exterieur (ik heb geen verbeterpunten eigenlijk, als jullie ze zien hoor ik het graag)
- Heeft genoeg bloed
- Is zeer snel op de sprong

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=478330

Moeder loopt internationaal in Finland (zegt men, maar heb ik toch uit vrij betrouwbare bronnen).

Edit: Ik zoek een hengst die KWPN goedgekeurt of erkend is en gelieve geen vossen of veel wit vererft
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-03-10 18:20, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:14

Oké, ff off-topic, maar ik wil ook zo'n stallen!! Prachtig :)

Ik vind het trouwens een zeer aansprekende merrie, en zeker genoeg maat en ontwikkeld voor een 3jarige!
Ik zou persoonlijk precies naar een vrij hoog in het bloed staande hengst kijken, maar van springhengsten heb ik geen kaas gegeten!

Iorrr

Re: Hengst voor Colandro x Germus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:20

Haha dank je. In die prachtige stallen wil ik ook graag een prachtig veulentje :D

Adriana

Re: [H][KWPN] Hengst voor Colandro x Germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:50

Pff moeilijk zeg! Aangezien ze bloed zat heeft zou je kunnen denken aan Cassini I bloed...

Ik mocht MizzMontana zaterdag alle hengsten laten zien, dus box open en hengsten bekijken van top tot teen :D
Cassito; Dan heb je Cassini I in de derde generatie, vader Cassiano liep niet verkeerd onder Lars Bak Andersen, word weer opgepakt door Christian Temme.
Cassito is een halfbroer van Contendro I en II, wel interessant misschien dat je die moederlijn van Contendro weer pakt.
Ik vind het een correcte hengst en heeft zo op stal een heel fijn karakter, ook zijn test was niet verkeerd.

Clinton I v. Carolus I uit het lijntje van Levisto en een hele rits internationale springpaarden. Ook weer Capitol bloed mede vanwege het vermogen en werkbare karakter. Als jouw merrie een sterke rug heeft dan zou dat Capitol bloed niet gek zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:54

Met Cassito fok je dan wel zeer hard terug op Contendro I è, dat is al de grootvader van de merrie...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 20:55

Adriana bedankt! Ik ga de genoemde hengsten zeker even napluizen! Chicka heeft inderdaad een sterke rug, dus wat betreft kan er gemakkelijk Capitol bloed op...

Over het algemeen ben ik niet zo weg van terugfokken, maar ik ga het toch even bekijken. Bedankt!

Ik zit zelf ook te denken aan Zurich. Ik weet dat hij een super karakter heeft en meegeeft, hij is iets week in de rug, maar dat durf ik op Chicka wel aan. Verder ben ik erg weg van zijn bloed. Iemand hier voors of tegen op?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:56

Hmm dat is wel zo maar ik ben bij de fokker van Contender geweest en bij de fokker van Atrap en beide hebben al met succes paar keer zo terug gefokt op hun eigen lijn. Jij hebt het wel verder weg en met een andere vader.
Zurich weet ik niet.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:01

Je wilt het liefst bij KWPN blijven toch?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:01

Veel bloed ,vermogen.....
Cardento!!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:02

Ja liefst KWPN, maar mag wel een 'vleugje' holstein :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:03

Geen gek idee Eilander! Toch alweer een aantal goede opties!

Thnx!!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:04

Karakter van Cardento en nog belangrijker zijn nafok is super!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:45

Alweer een tijdje geleden van de mod's het verzoek gekregen om bewegingsfoto's te plaatsen. Dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat voor suggesties er nog komen. Vooralsnog ligt mijn besluit bij Cardento, maar we hebben nog een paar weken ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:11

Heeft er dan werkelijk niemand een ander idee als Cardento?

Chicka is inmiddels PROK goed-gekeurd. Ze zal niet op 23 maart op de IBOP verschijnen, maar in het najaar.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:04

jawel, air jordan z, past er perfekt op denk ik. Non stop zou ook passen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:29

waarom past het dan goed?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:37

air jordan gaat zeker vermogen toevoegen en kwalitieit geeft hij door, op basis van het type van de merrie past hij er ook op (zijn type gaat op veel merries naar mijn mening) omdat hij wat meer body kan geven, zonder teveel te verzwaren. Non stop omdat hij het vermogen toevoegd en simpel te rijden paarden geeft. Holsteiner moederlijn (met Lord) van Non stop past ook fijn.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 08:22

Merelhof volgens mij zijn beide hengsten niet KWPN goedgekeurt of erkend. Daarbij vind ik op het exterieur van Air Jordan nog wel het een en ander aan te merken...

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:44

wat is er op het exterieur van Air Jordan aan te merken (gewoon dat ik het wil weten, want iedereen bevestigd mij de exterieurmatig heel goede nafok, maar misschien vergis ik mij). Een tweede vraag is waarom je zo vasthoud aan dat KWPN gekeurd zijn (ook gewoon om het te begrijpen, mij heeft het nooit wat kunnen schelen, zolang ik maar zeker was dat het paste op de merrie en hij in een stamboek gekeurd is dat aan alle gezondheidseisen voldoet en ik dus de juiste paieren kan krijgen).

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:50

Ik weet dat je graag kwpn wil blijven, maar misschien kun je Nabab overwegen? Je merrie kan het zeker hebben, 't is een bewezen vererver en dekgeld valt goed mee...
Vermogen zou hij zeker moeten brengen!

Edit, exterieurmatig kun je op Nabab natuurlijk ook wel wat aanmerken, maar je merrie kan dat imo wel hebben...

Of eventueel een kwpn-erkende zoon...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:24

Bij Air Jordan vind ik de croupe niet mooi gevormd, daarbij is de schoft/rug verbinden niet vloeiend en ik vind het voorbeen te diep in de borst liggen.

Waarom ik vast houd aan het KWPN is omdat ik veel waarde hecht bij een merrie aan predikaten. In mijn ogen heeft geen enkel stamboek dit zo mooi voor elkaar als het KWPN. Daarbij biedt het KWPN veel mogelijkheden om je merrie voor te stellen. Voor mij is het KWPN gewoon een dikke pré of ik moet zo overtuigt zijn van een hengst dat het mij niet uitmaakt. Voorbeeld: Baloubet du Rouet.

Jessje: hoe fokt hij qua karakter? Mijn merrie kan qua exterieur inderdaad wel wat 'inleveren', maar ik ben ervan overtuigt dat hoe beter het exterieur is, hoe makkelijker een paard goede resultaten kan leveren. Ik vind dit dus een pre voor de sport.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:37

eilander schreef:
Karakter van Cardento en nog belangrijker zijn nafok is super!!

Ik heb gehoord dat hij nogal strooit met maat, maar weet niet wat daar van waar is..

Moeilijk Iorr om goede hengst te kiezen. Misschien Carthino(heel werkwillig, vermogen zat? Of Ukato(veel vermogen, goed karakter)?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 09:47

Ukato vind ik een fijne hengst, maar voor zover ik weet verkleint hij. Dat is niet de bedoeling. Chicka is 1.68 en dat vind ik een perfecte maat. Kleiner liever niet.

Carthino ken ik zo niet zo goed, ga ik me even in verdiepen. Bedankt voor de suggesties!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:38

Waauw Iorrr, wat een rijbak ;)
Nu eventjes to the point :D

Mijn eerste gedacht was de hengst Catoki? Dan fok je wel een beetje terug naar het Cor-bloed maar het is zeker niet overdreven naar mijn mening. De veulens zijn exterieurmatig heel goed, voegt vermogen toe...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 12:39

Haha ja de rijbak is inderdaad erg mooi :) Bevalt zeer goed. :D

Catoki is ook niet KWPN erkend...