Omdat we volgend jaar of dat jaar daarna een veulen willen fokken uit onze merrie.
Zijn we alvast een beetje aan het zoeken naar een leuke hengst.
Al eerder was ik al naar iets opzoek.
Maar aangezien we eerst een paar wedstrijdjes gingen rijden,en volgend jaar meer gaan doen was ik ermee gestopt.
Toch wil ik weer opzoek gaan.Want volgend jaar gaan we opzoek naar een ander springpaard waar ik verder mee kan komen.
Deze merrie heeft wel een afstammeling.
Ze is Gelders,en haar vader is een arabier kruising.
Op haar passpoort staan niet haar ouders,
Maar na lang zoeken zijn we er toch achter gekomen.En ook dat ze al eerder veulens heeft gehad.(2)
Ook gaan we warschijnlijk DNA testen om te kijken of dit waar is,en dat we straks geen rare mengelmoes krijgen.
Ze heeft onwijs veel springvermogen, en springt met gemak een hindernis van 1.50 los . en een hindernis van 1,30 OHZ. Parcour 1.10 kan ze foutloos.
Alleen door haar karakter is ze vaak te drammerig en te kijkerig om dit op ander terrein te doen (wedstrijdterrein)
Natuurlijk werken we hier wel aan.Maar een heel erg eigenwijs en drammerig karakter heeft ze altijd al gehad.
Ze is ongveveer 1.55m en 12jaar.
Alleen ze heeft een te kleine kont.En haar bewegingen mogen vloeiender,
Dus we zoeken een mooie hengst met een sterk achterhand. Mooie bewegingen en veel vermogen. En moet een rustig temprament hebben.Natuurlijk is dit altijd de gok.Want het ene veulen heeft een rot karakter en de ander niet.
Zelf dacht ik aan de hengst Haarlem.
Alleen geen hengsten boven 800.- .
Veulen is voor eigen gebruik, En hoeft geen Z paard te worden. En hier is lang over nagedacht.En niet als het veulen groot is dat we hem weer verkopen - wegens niet mooi uiterlijk ect.
Alleen we willen kijken hoe zij verbetert op een meer alround type paard.
We hadden eigenlijk voor dit jaar bijna gebelt voor Cavalier.
Dit blijft het warschijnlijk ook voorlopig.kenissen van ons hebben ook een veulen van hem uit een stamboomloze merrie gefokt.En dat was een plaatje geworden.Eveneens vind ik al zijn nakomelingen zeer mooi en echt mijn type.
Dus als iemand een andere sugestie weet waardoor ik van de baan word gerapt,kom maar op

Volgens mij is Cavalier niet het sterkste in mooie bewegingen.Maar kwa vermogen spreekt hij me zeer veel aan.

(Sory voor beroerde houding,ik kan niet springen met een Dress zadel
)

http://www.youtube.com/watch?v=Kw7a34w08Ho
Gr!!!

.
want geldersen groeien lang door.
Leer jij nog eens effe een keer kijken naar een paard.... Nogmaals Vitens is niet lomp en zijn nakomelingen ook niet. Kan ook niet want Vitens is een Parcival x Zep. Een moderne Gelderse dus.