Ik sta al ruim 5 jaar op een pension stal waar mijn paardje het hele jaar door overdag (8-10uur) op de wei staat en 's avonds en 's nachts op stal.
Nu ben ik me al een tijdje op bepaalde punten vreselijk aan het ergeren zoals een buitenbak die nooit gesproeid wordt en je in een stofwolk moet rijden, binnenbak die juist veel te nat gesproeid wordt of helemaal niet, troebel roest grondwater wat gegeven wordt in de wei, verregend muf en oud hooi wat gegeven wordt en de ruiters die er rondlopen die een beetje op je neerkijken omdat je én een koudbloed hebt én naast het gewone (bitlose) rijden ook op een andere manier (NH) met je paard bezig bent. Tevens staat deze stal op moment ook nog te koop, echter wel nog weinig belangstelling maar van horen zeggen had er zich wel al een investeerder gemeld en is men al bijna overeen gekomen.
Nu volg ik al een tijdje les in NH en bitloos rijden en nu is op die stal een plek vrij gekomen voor pension. Wat heeft men daar te bieden? Ieder paard een deels overdekte paddock (ca. 4 x 10 meter), 24/7 dus buiten, overdag weidegang, buitenrijbak, aan de rand van het bos, paard kan als hij wilt contact maken over omheining met soortgenoten, staat wel met een soortgenootje op de wei (wordt in overleg gekeken welke het beste bij je paard past). Een voordeel deze stalling is wel goedkoper maar heeft geen invloed voor mijn keuze.
Dit is voor mij wel even wennen dat ze daar continue buiten staan en zal voor mijn tinkie ook wel even wennen zijn. En de manier met omgaan met het paard is compleet anders als bijv. op de stal waar ik nu sta. Zal het een kwestie van gewenning zijn?
Ik vraag me af wat ik moet doen... wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen zou staan?
. Hoop dat hij het een beetje goed op kan vatten...
. Gewoon lekker overstappen, je paardje is er zo aan gewend, hij krijgt het tenslotte alleen maar véél beter !!!!
) . Ik denk, net als de andere zeggen, dat alleen al voor het eten je naar stal 2 moet gaan. Maar uiteindelijk moet je wel zelf beslissen