Zomervakantie in Noorwegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SilverSan

Zomervakantie in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 11:27

Ik weet het, het is nog vroeg...

Dag allemaal,

Ik heb een vraagje voor jullie fjordenliefhebbers. Wij zijn van plan om aankomende zomervakantie te gaan doorbrengen in Noorwegen, aan de rivier de Gaula (zodat mijn vriend op zalm kan gaan vissen). Nu is het zo dat ik in ieder land waar ik kom probeer op een ras te rijden wat oorspronkelijk uit dat land komt. Zo heb ik op een Fries in Friesland gereden, op een Connemara over het strand in Connemara gescheurd (en nu heb ik er zelf een), in Frankrijk op een Franse draver gereden, in Portugal op een Lusitano en tja, in Noorwegen wil ik dus graag een buitenrit op een fjord maken. Als ik probeer te zoeken via google (of hier in bokt) krijg ik duizend en één meldingen waar ik maar weinig of niets mee kan. Weet iemand een bedrijf in die streek waar ze goed voor de paarden zorgen (want dat is wel een vereiste, ik wil niet op magere paarden of met drukplekken rijden) waar ik een halve of hele dagtocht zou kunnen maken?

Vriendelijke paardengroeten,

Sandra

Benthe

Re: Zomervakantie in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:52

Misschien zou je het fjordenstamboek kunnen raadplegen, in het boekje staan wel eens reisverslagen. Weet niet hoor, zomaar een wild idee. Bellen kan altijd dacht ik :). Verder zou ik het ook niet weten. Wel héél gaaf dat je naar Noorwegen gaat!
www.fjordstudbook.com

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:26

Dankjewel. Mailen kon ook zag ik, dus ik heb het even in een mailtje gezet :) Wie weet. Bedankt voor het meedenken.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:04

De fokker van mijn fjord gaat zowat jaarlijkse naar Noorwegen (al dan niet fjorden kopen) dus hij heeft volgens mij wel wat contacten.
Ik zal je zijn e-mailadres pb'en, misschien dat hij je aan een adresje kan helpen :)

edit: typfout weggehaald

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:06

whhooee hahaha in friesland op een fries... wat zullen de friesen trots zijn dat je hun ook zo vermeld in je landenrijtje.
oh oh oh... (het valt mij als geëmigreerde groninger toch even op hoor hahah)

een vakantie in noorwegen met een dagtocht op een fjord lijtk mij ook wel wat...

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:16

Tja, ze zeggen toch dat ze een land zijn??? :+ :Y) Maar ach, ik had ook kunnen zeggen een Fries in Nederland, maar ja, ik heb ook een Gelders (tuig)paard gereden in Zuid-Holland, dat is dan weer net iets minder leuk... Connemara is overigens ook een provincie in Ierland, maar ik vind dat net iets echter eigenlijk :)

Ik heb via Jilly goede informatie gekregen, ik kijk er al naar uit!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:17

Leuk dat hij je heeft kunnen helpen! Na je reis verwachten we natuurlijk wel een fotoverslag he :D ;)

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:19

Natuurlijk, maarre, dat duurt nog wel een maand of 9 vrees ik... :+)

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:23

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:28

En ik heb meer dan 1 dag :+ Ik heb ook op paard en koets zoiets als het Noorse Bospaard gezien, zag er ook erg leuk uit! Maar mijn Noors is niet zo goed (zeg maar ken ik helemaal niet), dus ik denk dat ik in Noorwegen zelf maar wat moet gaan rondvragen... Maar ik ben blij dat ik in ieder geval al iets kan regelen, dan ben ik van 1 dag al zeker :)