friezendressuur 29 november

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xindy

friezendressuur 29 november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:53

Wie van jullie gaat er zondag 29 november naar Oirschot voor het Friezendressuur? Of wie doet er zelf mee? Het begint om 9:30 en duurt tot 15:30, adres is: Manege 't Vierspan, Notel 53.

Ik ga 's middags schrijven bij de jury, ben benieuwd of er nog meer bokkers komen!

KimE

Re: friezendressuur 29 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:35

Ik doe mee! In de klasse B, dus je zult me wel zien :)
Mijn paard heet Olympus, ben startnummer 37.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:59

Leuk!! Dan zal ik eens goed opletten!

Boukelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:04

Waar kan je je inschrijven? (dan weet ik dat alvast voor volgend jaar)

Lijkt me namelijk superleuk! :D

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:46

Ik weet ineens niet mee zo zeker of ik mee doe.
Perdje was vandaag onregelmatig.. Aan de longe op het zachte weer niks te zien. Morgen even op het harde proberen (was geen weer voor vandaag :+ ) en dan kijken of we op pad kunnen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:48

is dat van de knhs of onderling?? Ook idd voor volgend jaar ;)

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:42

Olympus_ schreef:
Ik weet ineens niet mee zo zeker of ik mee doe.
Perdje was vandaag onregelmatig.. Aan de longe op het zachte weer niks te zien. Morgen even op het harde proberen (was geen weer voor vandaag :+ ) en dan kijken of we op pad kunnen.

Zo te zien wel meegedaan!! Wat een leuke combi waren jullie zeg! En we zagen inderdaad dat hij onregelmatig liep, maar je bent er gelukkig niet voor afgerekend. Jury had het erover dat het kan komen omdat hij wellicht tanden aan het wisselen is? Schijnt normaal te zijn voor een 5-jarige, daardoor kan hij teugelkreupel lopen.

Wat was dat genieten zeg!! Ik vond het echt jammer dat het afgelopen was, had echt nog uren willen blijven kijken!! In Januari is de volgende, doe je weer mee dan?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:08

Ja, wel meegedaan :)
Ik was erg tevreden, vooral in vergelijking met hoe hij zaterdag liep. De tweede proef (bij jullie?) was hij al helemaal leeg en helaas begon hij weer een beetje onregelmatig te lopen. Hij staat op het lijstje van de tandarts, mijn instructrice denkt dat het ook een stukje teugelkreupelen is. Vooral als hij moe is gaat hij op de voorhand lopen en wordt zwaar in mijn handen. Van buitenaf is dat amper te zien, het enige wat te zien is, is dat hij onrgelmatig gaat lopen, omdat hij zijn tact enz. verliest. Nouja, hij liep gister al beter dan vorige week thuis, dus ik was tevreden!
In januari doe ik niet mee, op die dag houd ik waarschijnlijk mijn verjaardag :D ben de 23e jarig.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:21

nog een keertje! :D Maar hoe zit het dan? waar is dit? En heb je hier een startkaart voor nodig? En dus officeel? want ik lees dat het in januari weer is!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:45

Je hebt er een startkaart voor nodig :)
Bij sommige friezenwedstrijden is er ook een rubriek: B zonder startkaart. Volgens mij is dat alleen in het zomerseizoen..

Ik weet niet hoe ver de locaties voor jou rijden zijn, maar in het noorden heb je ook nog een competitie. Hier staat daar meer informatie over: http://www.fps-studbook.com/ en dan onder het kopje 'sport'

Wil je meer informatie over de competitie in Zuid-Holland, dan kun je denk ik beter even een mailtje sturen naar: friezendressuur-zn@live.nl

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:47

ookee super! dankje wel :D

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:17

Ja je hebt er een startkaart voor nodig, en de punten tellen gewoon mee bij de KNHS puntentelling.
Was gisteren ook in Oirschot met Tjalko en voor het eerst M1 gestart.
In de 1ste proef waren we 4de (van de 4 hihi) met 180 p. en in de 2de proef waren we 2de met 187p.
Tjal was helemaal van de hulpen af en hij liet helaas niet goed alles zien. Was echt erg jammer!
Tjal heeft erge last van wedstrijd stress en dat is erg vervelend.
Ben hard op zoek naar een oplossing maar dit valt niet mee.
Januari zijn we er weer bij en proberen we het gewoon opnieuw :D .
Erg gezellig als er dan meer bokkers bij zijn let wel op dat er max. 50 starts zijn op zo'n dag, dus de inschrijving is redelijk snel vol!