Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Het komt weleens voor dat een niet drachtig gescande merrie dit uiteindelijk wel blijkt te zijn. Dierenartsen zijn ook mensen en kunnen fouten maken of dingen niet zien.
Je zou de DA je merrie op kunnen laten voelen, dan weet je het zeker.
fokfanaat schreef:hoever zou ze dan drachtig zijn......
JoCo schreef:Cassidy schreef:Het komt weleens voor dat een niet drachtig gescande merrie dit uiteindelijk wel blijkt te zijn. Dierenartsen zijn ook mensen en kunnen fouten maken of dingen niet zien.
Je zou de DA je merrie op kunnen laten voelen, dan weet je het zeker.
Ja dat zou ik kunnen laten doen, maar dat durf ik niet. Heb me laten vertellen dat het risico op verwerpen dan bestaat, vandaar dat ik kies voor het bloed trekken ... dan weet ik het natuurlijk ook zeker maar het zou een super super verrassing zijn ....
Monster_tos schreef:In principe zie je bij een merrie die 5 maand drachtig is nog niet zoveel hoor, of eigenlijk nog niks ( teminsten bij mijn merrie niet, en de merries hier uit de buurt ook niet )
maar voor de zekerheid kun je haar gewoon laten scannen of opvoelen hoor. Toch wel fijn als je het zeker weet, en als ze neit drachtig is moet je toch even kijken waar dat buikje dan wel vandaan komt!