Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dennis schreef:Ik heb van het voorjaar een 3 jarige die al gedekt had laten castreren, staand hier thuis op de poetsplaats.
Heb hem een paar uurtjes alleen op het land gehad en toen z'n roesje uitgewerkt was z'n vriendje er weer bij gedaan. Heeft nergens last van gehad.
Heb er toen foto's van gemaakt.
[ITP] Xavi, de jeweetwel-hengst, foto's castratie
Staand is nogal lastig want de v.a krijgt een breuk als hij zo moet bukken, Elvis heeft 85 cm schofthoogte en je moet echt plat wil je erbij kunnen maar goed we moesten het maar 'gewoon' laten doen, ik zal ze wel een poos uit elkaar houden (ze kunnen evengoed contact hebben) maar als ze samen zijn is het nogal grof spel en dan moet die wond toch wel helemaal genezen zijn lijkt mij.. brrr vind het best wel eng maar jullie horen het als het gebeurd is, zal einde deze maand worden
Elinaa schreef:ow ja ik zeg ook niet dat hij bij mijn ex hengstje kon blijven staan, on your knees
Lacuna schreef:De mijne is ook liggend gecastreerd. Hij was toen al ruim 3,5.
Heb nauwelijks karakterverandering gemerkt bij hem. Hij was gelukkig erg braaf, maar wel lekker pittig, en dat is hij (gelukkig) gebleven.
ze hebben hem ook niet verteld dattie nu jeweetwelhengst is. Hij probeerde toch die welshmerrie te dekken, en op zn nieuwe stal vroeg de staldierenarts of ik wel heel zeker wist dat hij ruin was, of het misschien geen klophengstje was gezien zijn gedrag haha. Maar kheb ze er allebei af zien komen, en bij mijn weten groeien ze niet terug dus hij is echt 100%ruin
Had met mijn pony wel wat last van complicaties; hij bleek uiteindelijk allergisch te reageren op het hechtdraad. 2mnd aan de antibiotica gestaan en toen toch maar opnieuw geopereerd. Daarna nog 2 wkn antibiotica en toen herstelde hij goed.
Voor wat betreft het gedrag van je hengstje, zou dat niet te maken kunnen hebben met opvoeding? Misschien is natural horsemanship iets voor jullie? Ik geloof namelijk niet dat hij van de castratie opeens zal omslaan van terrorist naar zachtaardige-vrolijke-manen-in-vlechtjes-met-bloemetjes-pony.
groetjes, lacuna
hij is al een heel stuk opgeknapt sinds hij bij mij staat.