fokker itodina gebeld en stamtafel aangevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

fokker itodina gebeld en stamtafel aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 18:35

Vandaag KWPN maar weer eens gebeld om dat ik van 1 van jullie hier had gehoord over een stamtafel en dat heb ik nu dus aangevraagd,duur geintje,69euro,nouja ben benieuwd hoor.

Verder nog gevraagd of de nakomelingen van itodina toevallig nog puntje hadden gehaald voor het prestatiepredikaat,maar helaas nog steeds 4 punten en heb 5 nodig,dus mijn hoop ligt op de hengst upperten,ondanks dat hij goedgekeurd is/was telt dat niet eens voor een puntjeomdat het na 94 of zo was.

Dus fokker gebeld of hij wat over de hengst wist,we weten nu wel dat hij naar amerika chicago is gegaan via een andere man,die we ook hebben gebeld,die heeft er aantal merrie's van zichzelf mee gedekt maar de hengst heeft ih totaal maar z'on 7 merrie's in nederland gedekt en daarna verkocht,hij heeft er nog aantal lopen met upperten bloed door de adertjes.
Was wel grote fokker,verwachte dit jaar 10 veulens Lachen
Maar verder kon hij me niet echt helpen over of hij nog wat gepresteerd heeft hij had nog wel eens brief en foto van ze gehad maar zxou het even aan zijn zoon veragen of die er wat van wist en zou dan bellen.
Kreeg gelijk wel keurmerrie van ramiro z*doruto aangeboden Kwijl ,blijven handelaren he! Knipoog

Dus hoop daar wat van te horen en we zijn nog aan het emailen met nawpn over de hengst maar heeft tot nu toe geen succes helaas.
Want verder zijn er geen nakomelingen meer van haar die in sport lopen zijn allemaal alwat ouder.

groetjes n

ps wist niet zeker of dit bij fokkerij hoorde en anders zie ik 't wel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:49

Stamtafels....ik heb er 3! Ze hangen allemaal naast elkaar

Eén van mn Zuidhorn x Lancier merrie (die heb ik destijds laten inslapen), één van mn Sit this one out xx x Tolbert merrie (nu verkocht naar België) en één van mn nieuwe Burggraaf x Sovereign Bill xx merrie. Ja het is op zich wel een duur geintje, maar ik vind het geen weggegooid geld. Ik ben er in elk geval heel blij mee!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 18:52

nou maak je me helemaal benieuwd kan niet wachten!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:11

Haha. Nou het is in 8 generaties, en van mn Burggraaf merrie had ik alles van te voren al uitgezocht, ik miste nog maar twee namen in de hele pedigree van 8 generaties... Dus dan is 69 euro wel een beetje duur voor twee namen, haha! Maar de stamtafel is ook op heel mooi papier hoor Haha! , zo mooi had ik het niet uitgewerkt! Dus ik ben blij dat ik ook van haar een stamtafel heb besteld.

Hopelijk kom je nog wat meer te weten over Itodina. Ik heb vorige week de fokker van mn merrie ook gebeld (vorige merries had ik rechtstreeks van de fokker gekocht, deze dus niet). Die man wist mij ook nog heel veel interessante dingen over haar en haar familie te vertellen! Bijvoorbeeld dat haar moeder dubbel preferent op haar eerste 6 (!) nakomelingen was, dat is echt uniek!! Haar volle broer is half in eigendom van Johan Regterschot en gaat naar de 1e bezichtiging dit jaar. Spannend! Daarnaast heeft ze nog 5 volle zussen, waaronder de NMK merrie Pilexta, kampioen CK Overijssel 2000. En hij vertelde nog veel meer dingen, dus het was heel interessant om die man eens te spreken. Ben ook van plan die moeder eens te gaan bekijken als ik in de buurt kom, het schijnt een kleintje te zijn. In tegenstelling tot haar nakomelingen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:46

Wat is een stamtafel precies?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 21:26

ja ik heb het ook al wel zover uitgezocht maar blijft leuk he,als ik hem binnen heb laat ik het weten weet niet hoe lang zoiets duurt?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:28

Ik heb ook gisteren de rekening voor de stamtafel van Velvet betaald. Om precies te zijn 73,14 incl. BTW Haha! . Nou maar wachten voor de brievenbus totdat ie eindelijk binnen is. Ik heb het bij haar nog niet zover uitgezocht, dus ik ben erg benieuwd. Ik wil er ook met de tijd een bestellen van Relrite en Ziolette (mijn overleden merrie). Vond het alleen te prijzig om ze alledrie in één keer te bestellen Clown .

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:40

paulanda schreef:
Vandaag KWPN maar weer eens gebeld om dat ik van 1 van jullie hier had gehoord over een stamtafel en dat heb ik nu dus aangevraagd,duur geintje,69euro,nouja ben benieuwd hoor.


Tof, van zo een goede merrie moet je dat in huis hebben, is nooit verloren. Ik heb het indertijd van mijn merrie ook gevraagd. Het is gewoon een leuk hebbeding.

En die merrie Paulanda die je daar hebt aangeboden gekregen, daar heb ik ook wel oren naar, heb je daar nog meer info over?


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:35

poeh zal morgen wel kijken zat ook nog dubbele utv merrie van weltmeister of zo achter klonk super.