Papier kwijt, hoe opvragen? (belgië)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Papier kwijt, hoe opvragen? (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:27

Hoi,

met de verhuis ben ik blijkbaar de papieren van mijn haflinger kwijtgeraakt. Kans is groot dat die hier 'ergens' liggen, maar zo direct vindt ik ze niet terug...

Kan ik deze nog opvragen ergens? Zou toch graag kunnen voorleggen dat het paard echt van mij is, moest de gelegenheid zich ooit voordoen...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:30

Gewoon eens mailen naar het stamboek wat je hiermee moet doen (of bellen, want ze zijn qua reageren niet van de snelste ;) ). Volgens mij kun je wel een duplicaat bekomen.

Mi_Amore

Re: Papier kwijt, hoe opvragen? (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:32

Ik hoop het :') Begin januari beginnen de controles van het chippen namelijk en aangezien de chip nog op de fokker staat (niemand heeft blijkbaar de eigenaar ooit veranderd) heb ik geen zin in een inbeslagname van mijn paard :+ Heb al een geluk het koopcontract nog.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 03:56

Ik zou in de eerste plaats eens al je kasten binnenste buiten keren. Hoe minder sets papieren er bestaan van een paard, hoe beter... Voor duplicaten moet je bij het stamboek zijn. Bellen kan ook; op donderdag heb je 't meest kans op antwoord.

Verder moet je, eens je de papieren hebt, ze opsturen naar het stamboek om die op jouw naam te zetten (waarvoor je lidgeld moet betalen @ 40 EUR; mutatie is geloof ik 15 EUR) en je paard te laten encoderen in de databank. (dat kost geloof ik 46 EUR)

Jouw Zyta is geen jonge merrie meer, dus controleer ook of de chip wel leesbaar is met de tegenwoordig courante lezers. Als hij niet leesbaar is, zou ik er een nieuwe chip laten insteken. De oude chip is in principe nog goed (als hij nog leesbaar is met een Trovan lezer) maar dan moet je zelf over een lezer ervoor beschikken en die altijd bij je hebben; een nieuwe chip is dan goedkoper.

Mi_Amore

Re: Papier kwijt, hoe opvragen? (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 12:03

@SuSEQ: Zyta haar chip is nog leesbaar, dit is vorig jaar gechecked bij het chippen van mijn andere paarden. Heb het stamboek al gemaild maar nog steeds geen antwoord...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:13

Een antwoord kan wel echt een tijd op zich laten wachten helaas, of vergeten worden. Als je snel info wil, kan je best op donderdag bellen en hopen dat je hen te pakken krijgt. :)