Veulen / bewakings camera

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Veulen / bewakings camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 13:49

Heb getwijfeld of het hier of onder "technische vraagbaak" thuis hoort, maar aangezien het toch met de kraamstal te maken heeft, zet ik het maar hier.

Het is nog wel enkele maanden te vroeg, maar ik ben toch al eens aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om een camera (foalcam) te plaatsen.

Wie heeft ervaring hiermee en wat zijn de mogelijkheden ?
De stallen liggen op ongeveer 200 m van het huis.
Een systeem waarmee ik van in huis (bvb. via de televisie) in de stallen kan kijken zou al heel wat zijn.
Een systeem dat ook op internet de beelden uitzendt zou natuurlijk nog beter zijn.

Had het wel graag 'low budget' gehouden.

Wilawander

Re: Veulen / bewakings camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:11

Ik heb er niet veel verstand van maar wij hebben vorige jaar op Ebay voor ca. 40 euro een cameratje gekocht wt je kon aansluiten op de PC en TV. Nu zijn we niet zo technisch en lukte het niet op de PC maar wel op TV. Was ideaal, onder het tv kijken gewoon af en toe even omzappen. Ook s'nachts was de TV dan aan. Heeft goed gewerkt, we waren er mooi op tijd bij.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:05

low budget.. hou dan het op internet kijken maar uit je hoofd haha wij hebben 4 camera s die je overal waar je bent via internet kan volgen heeel mooi systeem, ook een nacht kijker dus in principe hoef je het licht niet aan te houden EN hij neemt alles op en kan je geloof ik 3 dagen terug kijken

maar er zijn idd veel camera s die je op een tvtje kan aansluiten die zeker wel 200 m redden hoor! zou je even internet af moeten struinen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:20

hadt ook inderdaad niet de beste kwaliteit maar wilde ook geen grote bedragen uitgeven. Maar er was prima te herkennen wat de merrie deedt. Licht moest wel aanblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:54

Leest mee. Ik wil wel een draadloze, maar het is zo duur.

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:50

ik lees ook even mee, ik zoek namelijk het zelfde!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:26

essiesilly schreef:
low budget.. hou dan het op internet kijken maar uit je hoofd haha wij hebben 4 camera s die je overal waar je bent via internet kan volgen heeel mooi systeem, ook een nacht kijker dus in principe hoef je het licht niet aan te houden EN hij neemt alles op en kan je geloof ik 3 dagen terug kijken

maar er zijn idd veel camera s die je op een tvtje kan aansluiten die zeker wel 200 m redden hoor! zou je even internet af moeten struinen :)

En hoeveel kost zo'n systeem (als ik vragen mag).

Ik had misschien "low budget" moeten specifieren. Hiermee bedoel ik rond maximum 250/300 €.
Hoe goedkoper hoe liever natuurlijk. (Maar jouw systeem zal daar wel een groot stuk bovenliggen, vrees ik).