[TI] dressuur zadel voor tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bear95

dressuur zadel voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:21

ik zoek voor mijn tinker een goed dressuurzadel het liefste wil ik een kentaur (of iets anders wat lekker zit voor mij). ik heb namelijk het probleem met de wintec xl dat hij nog steeds rolt maar krijg waarschijnlijk een zadel op maat maar wat vinden jullie het beste zadel voor een tinker en waar kan je die laten maken of kopen?
ik hoop op een reactie

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:39

Hulsebos:D
goede kwaliteit,
altijd passend gemaakt,
verschillende modellen waar je een goede keuze uit kunt maken,
garantie...
en een heerlijke zit...

helaas wel prijzig:s

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:14

Ik zou ook zeggen Hulsebos :o Heb er sinds een paar weken ook een voor mijn tinker. Een Ultimate. Pas wel op want ze zijn verslavend := Heb nog nooit eerder zo merk zadel gehad maar zitten echt heerlijk !!

Erg duur, maar 2e hands zijn ze best te doen :D Mijne is al 10 jaar oud, maar erg goed onderhouden was 500 euro kwijt met alles erop en eraan :D

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:18

Heb je wel de goede maat boom in je Wintec dan?

Zelf ben ik heel blij met mijn Barefoot London. Past super op mijn beide Tinkers die toch heel verschillend gebouwd zijn. Ik rij ook nog met mijn Wintec Cair (paarse boom erin), maar die is zo hard aan m'n kont nu ik de Barefoot gewend ben :+

Babsie_Flash

Re: dressuur zadel voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:19

Kentaur is toch geen probleem? Een goede zadelmaker lijkt mij een groter probleem :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 04:33

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:42

Ik heb op mijn tinker een kentaur liggen. Een wijnrode. Maar omdat ik ben overgestapt op een westernzadel heb ik deze te koop. Wij hebben voor onze KWPNer een hulsebosch aangeschaft en dat was een drama. Hulsebosch maakt geen zadels hoor maar heeft standaard zadels en past die wat aan. Vroeger maakten ze zadels wel helemaal zelf nu hebben ze gewoon de zadels er liggen en passen die aan. Heb er veel gedonder mee gehad en paard had een gekneusde rug er van. Heb voor mijn Shire een Daaleman zadel laten maken en die wordt wel helemaal met de hand gemaakt. Helemaal uitgemeten en naar jou wensen gemaakt. Heb het zadel al meer dan 9 jaar en het is nog net als nieuw.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:35

Ik heb laatst een KN gekocht en aanlaten passen door een zadelmaker, hoefte niet veel aan aangepast te worden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:37

Massimo heeft ook dressuurzadels met brede bomen :)

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:43

Tsja, een barefoot blijft gewoon heerlijk! Het voordeel is dat deze eigenlijk ook zeker past.
De dressuur hiervan zit ook erg lekker, en is qua prijs ook leuk te doen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:43