Wie kent de hengst Tenderfood (t)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Standardbred

Wie kent de hengst Tenderfood (t)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:19

Ik ben nieuwschierig naar de hengst Tenderfood. Hij is een nakomeling van Boreas maar ik kan niks over hem terugvinden.
Wie kan mij wat meer over hem vertellen?

petraaken

Re: Wie kent de hengst Tenderfood (t)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:57

FB --> F-AM

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:15

En waar zou dit paard bekend van moeten zijn? Het is iig geen KWPN dekhengst.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:15

De hengst is een afstammeling van Boreas en de vader van een merrie waar wij interesse in hebben.
Ik heb het vermoeden dat de merrie gewoon gefokt is door een particulier die een keer wilde fokken zonder alle officieële rompslomp van stamboeken etc eromheen.
Ik heb dus gewoon via internet gezocht of ik nog wat meer info over pa kon vinden maar ik kom ook niet verder dan alleen info over de opa's.
Ook niet slecht hoor Boreas x Armstrong.
Het is gewoon leuk om wat meer over de achtergrond van je paard te weten.
Bij ons huidige paard konden we via de fokker wel leuke en herkenbare info over de ouders en het paard zelf vinden.
Ach, en lukt het niet.......niet erg, het is gewoon een leuk paard en we hebben geen fokambities met haar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:17

Ik zou bij het KWPN en/of de KNHS eens vragen

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:22

Ok, het kan natuurlijk ook dat de hengst naar het buitenland is gegaan. Maar dat zou dan toch ook bij het KWPN te traceren zijn. Heb ik iig meerdere malen bij diverse hengsten zien staan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:51

Standardbred schreef:
De hengst is een afstammeling van Boreas en de vader van een merrie waar wij interesse in hebben.
Ik heb het vermoeden dat de merrie gewoon gefokt is door een particulier die een keer wilde fokken zonder alle officieële rompslomp van stamboeken etc eromheen.
Ik heb dus gewoon via internet gezocht of ik nog wat meer info over pa kon vinden maar ik kom ook niet verder dan alleen info over de opa's.
Ook niet slecht hoor Boreas x Armstrong.
Het is gewoon leuk om wat meer over de achtergrond van je paard te weten.
Bij ons huidige paard konden we via de fokker wel leuke en herkenbare info over de ouders en het paard zelf vinden.
Ach, en lukt het niet.......niet erg, het is gewoon een leuk paard en we hebben geen fokambities met haar.

Ben je zeker dat het Tenderfood is en niet Tenderfoot? Maakt het zoeken wel makelijke als je de juiste naam kan geven.
De hengst is dus een zoon van Boreas, uit een merrie van Armstrong ?
Hebt je wat meer informatie dan dat ... het kan namelijk zijn dat als hij verkocht is naar het buitenland dat zijn naam verandert is, en dan is wat specifieke informatie nodig om hem terug te vinden.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:13

Ik heb op beide namen gezocht vandaar de t tussen haakjes.
Ik kom daarbij niet verder helaas.

Citaat:
De hengst is dus een zoon van Boreas, uit een merrie van Armstrong ?

Ja, zo zit het idd. Ik heb dus ook al het vermoeden dat de hengst verkocht is naar het buitenland, maar meestal wordt dat ook vermeldt.

Woensdag gaan we weer naar de merrie toe, ook om te gaan rijden. Ik zal dan nog wat meer doorvragen.