[WN] DNA tested

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

DNA tested

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:07

Wie kan mij helpen?
Mijn engels is ronduit bagger...
Ik had enkele weken geleden het formulier vanaf de AQHA site gedownload omdat ik hieruit begreep dat alle merries waarmee je wilt fokken DNA geregistreerd moeten staan... Anders zouden de veulens geen officieel papier krijgen.

Maar hoe werkt dit? Mag eventueel ook per pm natuurlijk want ik kom er geen wijs uit...

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:25

Je moet gewoon een DNA Kit aanvraagen bij de AQHA.
Dit bestaat uit een formulier dat je moet invullen kwa wanneer de haaren zijn getrokken en door wie etc. en daar is een plak-gedeelte waar je de haaren van je paard kan vastplakken. de gegevens van je paard zouden er al op moeten staan als je de kit over de AQHA site besteld.
Tevens zijn er nog twee kopie papieren van de unitersiteit bij die je nodig hebt voor de invoer van een haarmonster in de VS (import permit)

Bloempjeh

Re: DNA tested

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:40

Dus het formulier (staat boven DNA Typing & Parentage Verificication maar hier valt niks in te vullen) waar boven staat Kit Order Form, Kan k gewoon opsturen..

Wat houd de Rush Service/Fed Ex in? Of is dit onbelangrijk?
Beide ouders staat geregistreerd volgens de AQHA papieren, maar weet niet of die DNA geregistreerd staan, maar dit maakt niet uit neem k aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:48

Rush Service is extra snelle bezorging. Fed Ex is transporteur (als in UPS, TNT, DHL)
Of het sneller is is nog maar de vraag en het kost iig wel extra.
Als je geen haast hebt zou ik het niet doen.

De hengst/vader moet sowieso geDNA't zijn anders worden de veulens van hem niet ingeschreven.
Van de merrie is de geboortedatum van belang; na 1992 moet alles geDNA't zijn vóór er een veulen wordt ingeschreven. Daarvoor werd er elk jaar een jaar bijgevoegd, al zullen er niet zoveel merries meer zijn die daar onder vallen gezien de leeftijd die ze dan nu zouden moeten hebben :)

Bloempjeh

Re: DNA tested

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:42

Het gaat om een merrie uit 1996

Bedankt voor de informatie, dan ga k het binnenkort maar aanvragen ;)