Onderzoek lijnenteelt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Onderzoek lijnenteelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:31

Hallo,

Samen met een vriendin wil ik gaan onderzoeken wat het percentage lijnenteelt is bij de shire horses.

We zijn op het idee gekomen, omdat er in Australië maar 160 geregistreerde shires zijn. De vereniging in Australië verwacht dus dat lijnenteelt daar een groot probleem is. Onze gedachte was, waarom dan niet gelijk naar alle shires kijken?!

Ik vroeg me af of hier nog mensen leuke tips en ideeën hebben? Eventueel nog tips om sponsors of fondsen te vinden?

Alvast heel erg bedankt.

Chilopoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:16

Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan.
Ik heb mijn eigen shire en ook sommige van andere mensen op deze site staan, daar kun je al goed zien dat er lijnenteelt heeft plaatsgevonden enkele generaties geleden.
Ook in Engeland waren ze tientalle jaren geleden bijna uitgestorven en hebben ze zelfs met volle broers en zusters gefokt.

http://www.allbreedpedigree.com/daphnes+carley

petraaken

Re: Onderzoek lijnenteelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:00

F-AM --> BKR

Elke87

Re: Onderzoek lijnenteelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:09

Thnx.. We willen graag vanaf 1975 alle shires in beeld brengen. We willen dit in een digitaal fokprogramma zetten, zodat er per shire wordt uitgerekend hoe groot de lijnenteelt is. Daarbij willen we ook al vooruit kijken, dus dat je kan kijken hoeveel percentage lijnenteelt je toekomstige veulen heeft.