de Hengst Little Rock

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grenovo

de Hengst Little Rock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:48

Wie heeft er een afstammeling van de hengst Little Rock ?
Er is maar weinig infomatie over hem te vinden (alleen op KWPN.nl) en omdat hij niet meer in Nederland is verwacht ik ook niet dat dat meer wordt.
Wie kan mij wat vertellen over zijn/haar nakomeling van hem, en wie weet hoeveel zijn dekgeld is ?

Alvast bedankt !

Grenovo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 22:36

Helemaal niemand die iets van deze hengst weet ? ;(

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:43

Grenovo

Re: de Hengst Little Rock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 23:33

Maar hij is in nl beschikbaar met diepvriessperma... dat betekend toch dat ik bij elk erkend SWS station mijn merrie kan laten insemineren ?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:35

Ja dat kan. Maar je bent bekend met de nadelen van dv sperma? Het is helaas niet voor iedere merrie weggelegd.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:42

Site is overigens niet meer up to date, zie ik nu. Ook kan ik helaas de breeding certificate niet openen, ben namelijk erg benieuwd wat deze hengst neemt voor een rietje. Vrees dat ie boven de 2500 gaat.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:43

Neem eens contact op met dekstation de Watermolen, die hebben hem ter dekking gehad op het station. www.watermolen.net

Grenovo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 10:50

hoogendroog schreef:
Ja dat kan. Maar je bent bekend met de nadelen van dv sperma? Het is helaas niet voor iedere merrie weggelegd.

Waarom is het niet voor elke merrie weggelegd ? Dat wist in niet...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:41

Soms worden merries slecht drachtig van diepvries. Maar daar kom je pas achter als je t eerst probeert!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:59

En de kosten voor intensieve veterinaire begeleiding zijn ook niet mis...

Wat is er zo bijzonder aan deze hengst dat je al die moeite er voor over hebt? Er zijn zo ontzettend veel fijne hengsten die een stuk eenvoudiger beschikbaar zijn.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:57

Little Rock zit voor Amadeus (v. Guidam) en hij heeft wel meer gegeven. Verder sluit ik me volledig aan bij Gomir. En je moet er natuurlijk een passende merrie voor hebben...

Grenovo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:40

gomir schreef:
Wat is er zo bijzonder aan deze hengst dat je al die moeite er voor over hebt? Er zijn zo ontzettend veel fijne hengsten die een stuk eenvoudiger beschikbaar zijn.

Ik vind het gewoon een hele mooie hengst, met goede prestaties... ik denk dat het een goede match zou zijn met mijn merrie.
Ik begin nu wel te twijfelen, nu ik zie dat het zo moeilijk is om aan info etc. van deze hengst te komen.

Ik vindt het gewoon zó moeilijk om een keuze te maken, dit wordt de eerste keer dat mijn merrie gedekt zal worden en er is zo veel keus qua hengsten.
Mijn merrie is een Catano x Goudsmid x Eros en de is vrij groot en grof gebouwd (hou ik wel van) en ze is wat lang in de rug, vandaar dat ik een wat kleinere, compacte en elegantere hengst wil hebben

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:51

Little rock is vers beschikbaar in belgie via francois Mathy die hem ook naar hier heeft gehaad ..hij is wel van naam vernaderd ook
ik zoek het even op :
http://www.francoismathy.com/index.php?id=36&doc=655
heet nu Rock 'n roll ;)
en zo duur is ie nou ook weer niet : 1000€ bij reservatie , beschikbaar met vers en diepvries !

hij staat trouwens "live " op onderstaand station maar dat is niet zover van Mathy ..beide in de belgische ardennen ..maar vermoed dat verzenden geen probleem zou moeten zijn
http://www.elevagedesepton.be/index.php?action=viewCheval&id=62

Grenovo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 23:13

dank je wel, hier heb ik wat aan... nu maar hopen dat ze kunnen verzenden van 't voorjaar :-)