vervelende Minishet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

vervelende Minishet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:33

Hallo ,

Ik heb sinds kort 2 verzorgpony'tjes (die ik zelf eigenlijk niet super vind, maar degene met wie ik ze heb wel.. ), een Welsh kruizing shet en een minishetlander. Het zijn beide hengstjes. De kruizing is grootte a pony, en de minishet is, tjah, gemiddelde grote van de minishet.
echter,
de minishet is erg vervelend, en wil gauw trappen. Ik weet dat ik dat streng moet corrigeren e.d. , maar hij is gauw weer weg, of draait dan nog een keer zijn kont naar me toe. het dier heeft geen halstertje of iets dergelijks, dus verder kunnen we weinig met hem.

De grotere pony, polly, kan op gereden worden. Tenminste, dat zegt de eigenaar. Ikzelf heb geweigerd erop te rijden. Ik bedoel, het is een a pony! Oké, hij is wel stevig omdat hij deels shet is, maar toch vind ik het niet echt paardvriendelijk, en heb ik er geen goed gevoel bij. Degene met wie ik de pony's heb, wil er echter wel op rijden..

Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een paard die ik echt kan rijden, en waar ik van kan leren. Ik rijd nu bijna 6 jaar, dus ben op zoek naar een nieuwe uitdaging, alleen is er helaas weinig te vinden in de buurt van Oldenzaal. Maar dit durf ik dus niet tegen dat meisje te zeggen, omdat ze dan misschie ngaat roddelen over mij, e.d. (klinkt misschien kinderachtig, maar ze is vrijwilliger op dezelfde manege als ik, en dat vind ik dus niet fijn.. )

Dus, tjah, als jullie tips hebben voor deze 3 'problemen,' hoor ik het graag.
(al is het misschien wat onduidelijk beschreven)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:21

Kun je niet aan een halster komen voor de mini?
Dan zou je hem kunnen vastzetten als je met de A pony bezig bent.
Of misschien is er wel een mogelijkheid om hem even apart te zetten, bv in een stal?

Ik weet niet hoe zwaar je vriendinnetje is, dus of ze verantwoord kan rijden op de A pony kan ik geen mening over geven.

Als je geen plezier hebt in het verzorgen van de pony's dan kun je er beter mee stoppen.

Zelf heb ik ook altijd Shetlanders gehad waar ik niet op kon rijden.
Ik beleefde veel plezier aan de verzorging, en verder ging ik er mee wandelen, longeren, vrijheidsdressuur, fietsen, springen aan de hand, keuringen, lange lijnen etc.

In de winter knoopten we de pony's voor een slee, in de zomer kampeerden we met een tent in de weide en we verdienden een zakcentje bij met pony ritjes voor kleine kinderen.
Met een beetje fantasie, en een beetje creativiteit heb je meer mogelijkheden dan dat je in eerste instantie denkt.

Verder zou ik eerlijk tegen je vriendinnetje zijn, dat je eigenlijk het liefste een grote pony of paard zou willen verzorgen waar je ook op zou kunnen rijden.
Overigens zijn er weinig eigenaren die (onervaren) kinderen gratis op hun paard laten rijden, dus misschien moet je ook gewoon blij zijn met wat je hebt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:50

Halstertje van die maat ben ik nog naar op zoek.
Maar de eigenaar heeft ook geen stal ofzo, alleen een weiland.
en ik héb wel ervaring, en ook al wat aangeboden gekregen, maar vaak te ver fietsen.
Verder kun je niet veel met de pony's, dus ook niet aan de hand springen, etc.
En je mag (als ik het goed begrepen heb) ook niet de weg op.
Dus blijft er niet veel over dan poetsen en vertroetelen.
Op zich ook leuk, maar minder nu het kouder begint te worden ;)

Henkie17

Re: vervelende Minishet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:08

Ga opzoek naar een pony/paard waar je wel op kan rijden en van kan leren, je kunt nu wel wat met pony's doen ook al kun je niet rijden