2 nieuwe NF pony's gekocht,wie kent deze afstammingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

2 nieuwe NF pony's gekocht,wie kent deze afstammingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 13:40

Hoi,
We hebben onze 2 turboshetten verkocht en 2 NF pony;s gekocht, ze zijn nog groen en ze gaan ingereden worden en daarna worden ze betuigd en gaan ze de samengestelde mensport in.
Hun afstamming is
V- Kantjes Carlando
M-Orchids Simia
VV-Kantjes Ronaldo
VM-Weverrijks Santana

de andere is
V-Watershof Pretendent
M-Orchids Chiana
VV-Oosthoeks Sportsman
VM-Piperswaite Stardust

Nu kent iedereen wrs wel Kantjes Ronaldo van naam,maar wij zijn totaal onbekend met het ras, weten wel dat ze graag springen en we zien ze ook veel in de mensport, maar het blijft afwachten hoe ze zich ontwikkelen, voorlopig zijn ze nog afwachtend, maar vriendelijk, eerst maar es wennen en zo langzamerhand er es wat mee gaan doen.

liberty

Re: 2 nieuwe NF pony's gekocht,wie kent deze afstammingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:32

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:59

en anders contact zoeken met stal orchid.
of met de fokker,als stal orchid dat niet is.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 23:17

Ze komen i.d,d van stal Orchids, daar zijn ze weggegaan met 2,5, foto's van de vaders en opa's heb ik gevonden, maar wat ik leuk vind, zijn ervaringen van anderen die dezelfde afstammingen hebben, zo zie ik bijvoorbeeld dat de ene veel voortvarender is dan de ander, de ander weer wat schrikachtig is, dan kun je ervaringen delen via Bokt.

Deze week gaan de 2 shetten verhuizen, dan zal de rust wel weerkeren hier, en hoop ik dat ze gauw wennen aan het ritme van ons, maar als je tot je 5e alleen een beetje in de wei rond gehobbeld hebt, is alles vreemd...

hzwmiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:11

Mijn dochter rijdt een merrie VM Pretendent, heel fijn dier, gevoelig maar met de juiste aanwijzingen gaat ze denk ik naar het eind van de wereld voor je, wel heel gesloten in de omgang en een beetje rillerig. Ze heeft ook een jonge ruin VV Ronaldo sinds april onder het zadel, was ook wat rillerig, maar heel nieuwsgierig en die eigenschap wint toch wel. Hij is inmiddels heel vriendelijk en redelijk koel in het hoofd en lijkt een echte kinderpony te worden waar straks een 10-11 jarige echt een maatje aan krijgt. Vooral de onbekende dingen doet hij toch heel netjes zolang je maar rustig blijft en duidelijk aangeeft hoe het moet gaan gebeuren, pas wel op met overvallen, bij een pony die het graag voor je doet loop je wel eens het gevaar te veel te vragen, maar die valkuil zul je wel kennen. Succes met je duo

annastasia

Re: 2 nieuwe NF pony's gekocht,wie kent deze afstammingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:13

waterhof's pretendent is ook wel een vrij bekende hengst.
Ten minste. Ik lees er regelmatig wat over en ook bij keuringen kom je de afstamming regelmatig tegen.

shine2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:54

carlando geeft koele nakomelingen en zijn makkelijk om mee te werken
wp is weleens wat drukker

we hebben van beide hengsten verschillende nakomelingen zadelmak gemaakt en deze verschillen vallen het meeste op en uiteraard de meestal geweldige bos manen die de jonge carlando,s hebben,hier herken je ze direct aan

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:07

shine2 schreef:
carlando geeft koele nakomelingen en zijn makkelijk om mee te werken
wp is weleens wat drukker

we hebben van beide hengsten verschillende nakomelingen zadelmak gemaakt en deze verschillen vallen het meeste op en uiteraard de meestal geweldige bos manen die de jonge carlando,s hebben,hier herken je ze direct aan

Leuk , herkenbaar, de WP is een schijterd, vind alles eng en wordt dan wat drukker, de Carlando afstamming is i.d.d makkelijk te bewerken, wat koeler, maar voorlopig dressuurmatig wel de mindere, de WP loopt vele malen beter en bergopwaarts.
Manen klopt ook, ben daar jaloers op met mijn PRE, die zijn langer, maar veel dunner......