Welke barokke hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Welke barokke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 17:54

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een (voor zover ik weet papierloze) Lusitano merrie. Een schimmeltje, 1.53m hoog, 14 jaar oud en een schat van een paard.
Over een of twee jaar willen we daar graag voor onszelf (eigen gebruik) een veulen mee fokken. Ik ben niet helemaal thuis is de wereld van de Spaanse en Portugese paarden en daarom vraag ik jullie advies.
Aangezien het paard voor eigen gebruik wordt, is de waarde van de dekhengst (en het fok resultaat) niet voor keuringen ed. van belang.

Mijn merrie is erg druk, enig sinds schrikkerig, heeft een grote loop lust en veel temperament, ze werkt heel graag. Dit is iets wat ik graag in het fok produkt zou terug zien. Ook wil ik geen hengst die groter dan 1.60m geeft.

Nou weet ik wel dat een hengst uitzoeken voor mijn merrie niet zoiets is als een pot bruine bonen bij de AH uitzoeken, maar ik wil graag een beetje wegwijs worden. Kunnen jullie mij dingen aanraden?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:44

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-11-09 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:26

kijk eens op onderstaande website en ga dan naar Marialva ;) Hij geeft grote maat door ;)

Afbeelding

Nickeltje

Re: Welke barokke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:51