boomloze zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:03

Hoi,
Wie rijd zijn/haar fjord nog meer met een boomloze zadel? En welke is het en hoeveel kost die nieuw? En wat zijn je ervaringen ermee, zit ie goed?etc.
Ik zit even aan het nadenken over welke zadel ik ga kopen voor mijn fjordje. Ze word volgend jaar 3 en dan kan ik erop rijden, dus als ik nu weet welke zadel voor mij het beste is, kan ik alvast gaan sparen. (geld groeit niet aan de bomen ;) )
En ik heb gehoord dat de boomloze bij elke ras, soort past en dat het zeer geschikt is om mee buiten te rijden enzo. Ik wil later ook met haar gaan buitenrijden, af en toe in de bak dressuur en af en toe een sprongetje maken.

Martje80

Re: boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:04

ik heb het geprobeerd, maar zat binnen 1 rondje op de nek van het paard

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:07

de fjord van mijn moeder heeft ook een boomloos zadel...past perfect.

ze rijden er dressuur mee,springen en buitenritten en niks aan de hand.
Ik heb trouwens op mijn haflinger ook een boomloos zadel liggen van barefoot ook niks mis mee en hij reageert er perfect op na wat drama's te hebben door staan met boomzadels.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:13

Ik rij af en toe met mijn Barefoot London op een Fjord en die ligt erop als een huis! Het is wel per defenitie en paard verschillend. :)
Je moet gewoon kijken wat het beste ligt en wat jij het fijnste vind zitten! De Barefoot London is een dressuurmodel.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:19

Een vriendin van mij rijd haar fjord met een barefoot cheyenne. Ze is hier super over te spreken en kan hier goed mee rijden.
Mijn paard (kwpn) rijd ik met een barefoot london. Een dressuur model. Rijd ook echt heerlijk. Ben en erg tevreden over en mijn paard loopt er erg fijn onder.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:44

Mocht je intresse hebben, mijne staat te koop ;)
(met pijn in mn hart)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:33

Ik ben er niet meer zo over te spreken. Ik kon er niet goed op zitten, zowel op de BF Cheyenne als op de BF Cherokee niet. Daarnaast hebben deze zadels mijn houding geen goed gedaan. In de anderhalf jaar dat ik daarmee reed is die behoorlijk achteruit gegaan. Je komt gewoon teveel in stoelzit te zitten.

Voor een nog in te rijden paard vind ik het geen aanrader. Je hebt een closer contact dan met een boomzadel en dat is voor de jonkies die alles nog moeten leren nog weleens lastig en verwarrend.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 08:12

bedankt voor de reacties.
@ zack, ik heb er nu geen geld voor wegens een bekeuring die ik heb :o

Heb je wel een goeie stevige zit in een boomloze zadel? Niet dat ik er na 1 bok er vanaf val :+

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:52

wat fjordnina zegt klopt zeker wel als je geen onafhankelijk zit hebt!

ik zat super stevig in mijn arizona, in de cheyenne van mn vriendin absoluut niet..

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:23

mijn bijrijdfjord heeft een boomloos zadel, het enigste wat er op staat is fine saddlery.
Ken dat merk verder ook niet.
Zadel ligt wel goed, maar vind een normaal zadel toch wat fijner dan een boomlooszadel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:15