Verschil mini paard en shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

Verschil mini paard en shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:16

Wat is precies het verschil tussen een mini paard en shet. Ja, een mini paard is fijner dan een shet, maar zie je dit ook in de winter met dikke vacht? Is er ook karakter verschil tussen shet en mini paard?

LadyMadonna

Re: Verschil mini paard en shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:09

een shetlander is qua bouw een pony, kort, gedrongen, etc.
Een minipaard is zoals de naam al zegt, veel meer een paard. Dus langere lijnen.
Een minipaard is dus ook nooit 100% shetland gefokt. Je shetlander inschrijven bij het minipaardenstamboek, maakt er nog geen minipaard van.
Ik vind dat elk paard een eigen karakter heeft, dus om nu te zeggen dat er karakter verschil is... élk paard is anders. (hele beknopte omschrijving ;) )

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:43

Bij ons is het verschil in uiterlijk goed te zien hoor,zowel in winter als in zomervacht,we hebben amerikaanse minipaardjes en 1 shet.
De mini's zijn wat verfijnder in alles,ik had nog een foto met hun hoofden naast elkaar,daar is het heel goed op te zien,maar kan hem niet zo snel vinden op onze site,...
Wij hebben paardjes die echt gewoon op een groot paard in het klein lijken.Een shet is doorgaans grover gebouwd.

Qua karakter zie ik bij ons geen verschil,maar wij hebben een uitzonderlijke lieve shet,...

Ik zal wat foto's plaatsen,kan je het verschil zien ;)

Hieronder links Wynn ons tovero amerikaantje en rechts,Pep onze knuffelshet

Afbeelding

Afbeelding

mijn trots:

Afbeelding

uiterlijk van een paard,...

Afbeelding

Maar nu bij een paard,zie het verschil,...

Afbeelding