[TI] Tinker/Irish Cob veulens 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Tinker/Irish Cob veulens 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 15:19

Zag dat er een jaarling topic was, maar zag geen veulen topic, dus hier is er dan eentje ( tenzij ik zo blind ben geweest en er voorbij heb gekeken).
Meld hoe groot jou veulen is, wat hij of zij vandaag weer heeft uitgevreten en wat geleerd.
Je zorgen en vreugdes...

jamejozie

Re: Tinker/Irish Cob veulens 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:44

dan begin ik, eindelijk verlaat kraamvisite gehad zaterdag, (oliver is bijna 6 maanden oud,afgespeend en al en nu pas kraamvisite) was erg gezellig en hij gedraagde zich als een dikke ondeugd. Het is net een buffel, staat samen met een nrps-veulen.hij beukt hem gewoon aan de kant, het verschil qua bouw, enorm

mijn zorge: nog steeds een baasje voor Oliver vinden, wat nog steeds niet best wil lukken

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:27

ik volg je Jamejozie... Mijn twee meiden zijn walgelijk stout. Ze doen hetzelfde als jou oliver, maar omdat het twee tinker ( irish cob) meiden zijn doen ze het tegen elkaar. beuken elkaar opzij terwijl ze allebei een eigen voerbak hebben, maar tja, de andere voerbak is natuurlijk veeeeel lekkerder.
Helaas word ik tijden voertijd net zo hard opzij gebeukt terwijl ik het voer in de bakken gooi. Daar zijn we dus nog aan aan het werken...
Ga ze van de week eens opmeten, want samanta heeft een beetje last van een verhoogd kontje ( zo een 10 cm ).Laura ook wel, maar niet zo erg, bij samanta heeft de groeisputs hard toegeslagen. Durf ze nu aan niemand te laten zien, ziet er schandalig uit, hahahhaa

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:37

idd dat verhoogde kontje ken ik, nog even en dan kan dat kontje dienen als kussentje voor mijn hoofd, ik ben namelijk zelf niet zo groot. vandaag nieuwe advertenties geplaats op mp, speurders en hier op bokt, misschien vraag ik wel te veel, maarja het was voor de eerste keer en hebben zelf een aantal dure "foutjes" gemaakt, ik hoef niet te verdienen aan me veulen maar toch wel de dikste kosten er uit kunnen halen. Aan de andere kant, ik zou het wel moeilijk vinden als hij verkocht is en weg gaat, wetend dat ik hem misschien nooit meer zie, daar krijg ik traantjes van in mijn ogen, maarja het is keuzes maken, nog een veulen fokken ( ik ga echt voor de merrie, die mag zowieso blijven) betekend simpelweg Oliver verkopen, maar elke dag dat hij er nog is geniet ik er wel van..... ik zal eens vragen of de opfok/stalhouder ze straks eens even buiten zet, met mij in de aanslag voor foto's te maken