Toen mijn twenter het bijten ontdekte, heb ik het héél snel afgeleerd. Hij beet, nou dan kreeg hij van mij een tik. Ik laat mij niet bijten en negeren helpt echt niet.
Brilletje
Geplaatst: 17-10-09 17:06
consequent Nee zeggen op boze toon, indien hard een keer terug tikken ( niet op hoofd) en indien deze doorgaat een keer terug knijpen. Zelf heb ik ooit een keer terug gebeten bij halstarrig veulen, het hielp. ( maar als je niet uitkijkt, krijg je nog een kopstoot toe) ps daarbij niet te hard bijten, mensenmond bevat ongeloofelijk veel rare bacterieen.
TE5
Geplaatst: 17-10-09 17:06
Ik heb even geTeMd, dankzij het grote aantal topics dat de TS heeft aangemaakt in het laatste halfuur heb ik het idee dat ze vooral graag over de 25 topics wil komen..
He? Je hebt je eerst laten bijten en het maar genegeerd? Is het dan niet in je opgekomen om hem eens een flinke tik te verkopen? Bijten is echt not done.
dat heel lang staat er omdat ik het bij het tik geven ben blijven proberen
Peelie
Geplaatst: 18-10-09 13:40
gewoon een aantal keer een flike tik op zijn neus, dan leerd hij het vanzelf wel af, en als hij daar niet genoeg op reageerd een aantal keer drijgen met schoppen. stopt hij nog niet, de daatwerkelijke schop uitdelen dan maar....
Consequent zijn en een tik verkopen als het veulen het probeert. Ze leren het wel af. Vertroetel je veulen niet te veel. Ze moeten respect voor je houden.
Hier werkt dat goed. Ik heb een hengstveulen van 6 maand, die momenteel al groter dan 1,4 m is en niet dee makkelijkste.
Mijn hengst veulen heb ik het afgeleert door in zijn hals flink te knijpen. Op die plaats bijten andere paarden ook als ze er niet van gedient zijn. Anders mag je hem best een tik geven jij bent de baas niet hij.
Wij kregen een tip van onze hengstenhouder voor ons bijtende hengst veulen. Elke keer als hij bijt trek hem aan zijn snorharen of duw een harde borstel tegen zijn neus. Werkt goed. En ik heb ook wel een gehoord om hem tegen zijn kogel te schoppen (niet hard natuurlijk) Misschien heb je er wat aan.