[TI] hengst rijden in de wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jamejozie

hengst rijden in de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:31

hoi hoi, nog even weer een vraagje, na aanleiding van bezoek van een vriendin van mij
ik dacht dat je alleen een hengst mocht starten als je dus L2 gestartrechtigd was, maar volgens een vriendin waren hier uitzonderingen op, via de zoekfunctie kwam ik of het volgende [WD-V] Hengst uitbrengen op wedstrijden...
en Simmie @ [WD-V] Frequently asked questions (22/8: starten met warm weer)

nu is mijn vraag hoe is het met de zogezegde stamboekwedstrijden van de tinkers,
mag dan iedereen een hengst starten??? Of zijn hier weer bepaalde regels voor??
Niet dat dit nu meteen van toepassing zou zijn, maar heeft wel invloed op de toekomst van het wel of niet laten ruinen

alsvast bedank groetjes jamejozie

Poosje81

Re: hengst rijden in de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:32

Officieel mag je een hengst alleen uitbrengen als je L2 +1 bent in de dressuur of L+1 in het springen.
Bij de wedstrijden die voor de tinkers worden georganiseerd mag je wel meedoen, maar alleen onderling en niet officieel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:34

en je moet ouder zijn dan 14 jaar.. anders moet je even bij de knhs kijken, daar staat het vast en zeker ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:36

Bij paarden 14, pony's 12 toch?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:39

ik dacht dat het altijd 14 was, maar lees oop net dat het bij pony's 12 is...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:00

Ik weet niet of het dezelfde hengst is, maar wat in het eerstgenoemde topic staat heb ik vorige week ook gehoord :j .

Ik was aan het uitstappen naast een friese hengst en zij vertelde dat ze nu onderling mee mocht doen aan koudbloedenwedstrijden en dergelijke (reed nu met deze hengst in de B).
De coupons met winstpunten kan ze insturen naar het KNHS en vervolgens mag ze met dezelfde hengst ook KNHS starten.

Ik weet niet of ze dan alsnog in de B moet beginnen, maar ze kan nu al wel zelf samen met haar paard de wedstrijdervaring op doen in plaats van eerst op ander paard L2+1 te worden.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:56

dat komt omdat de fries onder de barroke rassen wordt gezien, en dan kan het inderdaad, wordt nog wel individueel bekeken,
voor tinkers geld het helaas niet, en zal je echt al L2+1 of L+1springen moeten zijn, voor je een hengst mag starten.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:30

dobbel schreef:
dat komt omdat de fries onder de barroke rassen wordt gezien, en dan kan het inderdaad, wordt nog wel individueel bekeken,
voor tinkers geld het helaas niet, en zal je echt al L2+1 of L+1springen moeten zijn, voor je een hengst mag starten.

dat was wat ik wilde weten of dit ook dus voor de tinkers gelden... helaas voor mij....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:59

ach, ja kan het toch gewoon proberen. misschien ge ven je wel een startcoupon door een fout, dan jij lekker straten. Als ze er dan te laat achter komen is het lekker hun probleem :+

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:02

nope zeker niet waar, je bent zo wie zo je punten kwijt, beetje pech een boete rijker,

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:44

nou ik heb laatst gelezen dat er wel iemand dat had gedaan. Die wist het ook echt niet. Een jaar later kwam de knhs er mee dat ze helemaal nog niet mocht straten met de hengst. Ze mocht haar stardkaart houden ;) :P

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:46

nou ik weet haast wel zeker dat er toch iets niet klopt, want ik ken verhalen van de andere kant, dus ik zou de gok gewoon niet weten, je gaat immers bewust iets doen wat niet mag, heel simpel en gewoon strafbaar.

dus gewoon ruinen, of een ander paard zoeken om eerst mee te starten.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 11:59

het is nu nog niet van toepassing hoor, ik ben eerst aan het orienteren, het gaat er om of als we oliver , zie onderschrift niet kunnen verkopen, om hem dan hengst laat of laat ruinen, maar daar heb ik dan nog 3 jaar de tijd voor. Het nadeel is, ik kan me ondertussen niet opwerken met een ander paard om L2+1 te worden, aangezien ehh ik een echt superluie fries heb die niet van wedstrijden houd (en hem echt voor geen miljoen verkopen ga)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:06

misschien kan je dan dispensatie aanvragen?

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:14

en wat zou de onderbouwende rede zijn?? Er zal vast gezegt worden koop maar eerst een ander paard.... Ik denk als ze daar aan beginnen dan is het einde zoek....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:23

tajh dat is leuk en aardig, maar er bestata jammer genoeg geen geldboom die biljetten van 500 euro groeit..

ga anders opzoek naar een bijrijdpaardje waar je mee mag straten. en waarom zou je oliver hengst willen laten? wil je hem gaan laten keuren voor dekhengst?

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 15:04

Jammer he, ik inderdaad die bomen niet vinden.... We zullen zien wat de toekomst brengt, we hebben nog wel even...

iig, de mogelijkheid laten, daarbij, ballen kunnen er altijd nog af, maar nooit meer aangeplakt worden :D