Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zij schreef:je hebt 170 euro te besteden en de stal kost al 155? dat betekend dat je 15 euro per maand hebt om: hoefsmid, wormenkuur, verzekering, da, tuig en andere benodigdheden, evt extra brok of supplementen of mineralensteen ofzo te kopen?
ik noem maar een paar dingetjes...
Lotteenzoo schreef:Ja ik heb 170 euro met mijn baantje,
en ik heb zelf nog 50 euro kleedgeld per maand wat ik er niet bij reken, dus het is niet dat ik gelijk helemaal blud ben.als de hoefsmid bijvoorbeeld wat duurder is kan ik dat geld er altijd nog bij leggen,
Puchje schreef:Uit eigen ervaring: paarden kosten ALTIJD meer dan dat je berekent. Ga er maar vanuit dat je zeker tussen de 100 en 150 euro PER MAAND extra aan kosten hebt.
Probeer het ruim te rekenen en eerlijk te zijn tegenover jezelf, niet omdat je het zoooo graag wilt, jouw tijd komt nog wel.
LotteEnzoo1 schreef:nee dat snap ik maar mijn vader heeft 20 jaar in paarden gezeten, ik heb 1000 euro voor spaarpot zeg maar, en als er echt ernstige kosten zijn dan helpen mijn ouders mij zo en zo,
ik rij zelf al vanaf mijn 4 jaar, dus helemaal onervaren ben ik niet
over het algemeen moet dat lukken of niet?
.