Huidproblemen herhalen zich weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salsalaatje

Huidproblemen herhalen zich weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:38

Hallo allemaal,

Het is ook niet te geloven, ze staat nu een week zonder exceem deken op én op de grote wei, heeft ze alweer kale schilferende plekken opp haar buik.
Ik weet echt niet meer wat het is. Dit is dan al de 3e winter van haar 3,5 jaar oude levendje dat ze dit heeft.

In de zomer exceem en in de winter iets raadselachtigs. De DA heeft al eens gekeken maar kon niet vinden wat het was, behalve 'restanten van zomerexceem'. Ook heeft ze luizen gehad.

Ze schuurt aan haar billen, net boven haar staart plus ook de staart. Ook aan haar buik en schouders (ook voorpluk en hoofd maar dat komt door exceem).
Het kan natuurlijk door exceem komen, maar ze heeft hele zomer deken opgehad. En hij moet nu toch echt af, met de winter vacht.
Nu heb ik er maar eeven een regendeken opgegooid, dat haar vacht even kan rusten.

Ik had ook al bij de Paardendrogist.nl ijslandszeewier gekocht, schijnt te helpen bij huidproblemen, maar die vindt ze vies. :roll:

Ik weet echt NIET meer wat het kan zijn, help me alsjeblieft :oops:
Zou het een allergie op iets kunnen zijn? Of kan ze niet tegen gras?

Afbeelding
Afbeelding

Tilde het dekenop bij billen
Afbeelding

(Dit is haar ooortje) Wondjes zijn nu half open.
Afbeelding

LadyMadonna

Re: Huidproblemen herhalen zich weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:56

het is voor de tijd van het jaar nog best mooi weer, best kans dus dat de vliegjes er nog zijn.

Daarbij is er ook onderzoek naar gedaan naar jeuk ivm teveel eiwit, kan dus ook een voerprobleem zijn

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:28

de veearts wat huidschilfers laten afkrabben, die kan hij onderzoeken. ik zou het toch even door een veearts laten nakijken als het zo al een tijd is

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:54

lees net dat het al eens nagekeken is door een veearts sorry sorry, misschien een soort second opinion bij een andere veearts?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:55

Bij mijn mini helpt het als ik af en toe een kuurtje echinaceforte geen, van NAF, kun je krijgen bij de paardendrogist. Hij vindt het niet lekker, maar ik doe het in een spuitje en hij krijgt dan een kuurtje van een week. Als hij dus echt schilfers heeft.
Om het te voorkomen krijgt hij regelmatig Omega 3 olie, maar in de wintermaanden is dat niet nodig.
Hoop dat je er wat aan hebt. Die van mij lust ook geen zeewier :Y) }>

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:57

gebruik teershampoo, dat helpt!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:06

mijn oude pony had swinters ook zoveel last van jeuk enz. was bij haar puur gewoonte van de zomereczeem
door de gewoonte te schuren bleef ze dat swinters ook doen. kreeg daardoor meer jeuk en kwam zo in een cirkel terecht. je kan nog een huidafkrabsel laten nemen om te onderzoeken op parasieten of schimmels

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:10

Ben je zeker dat de luizen weg zijn?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:30

teershampoo is idd een tip, al verschilt dat per pony, bij mijn shet verlicht het de jeuk niet.

(heeft geen exceem ofzo, maar is vaak wat kriebelig in de vacht bij borst buik en kont, geen kale vacht of geschuurde manen of staart)

Salsalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 18:58

Bedankt allemaal, ik zal het snel gaan proberen.
Ik heb trouwens haar exceemdeken weer opgedaan, er waren veel muggen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:15