Registratiebewijs van KWPN-merrie kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Registratiebewijs van KWPN-merrie kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 16:55

Titel zegt geloof ik al genoeg :o.

Ik heb de papieren van Zaza nog wel maar ben het registratiebewijs kwijt. Is deze erg belangrijk? Mag ik startte zonder? Zo nee, wat zijn de kostte voor een nieuwe en hoe kan ik die krijgen.

Zaza staat nog niet via het KWPN op mijn naam

groetjes,

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:58

Je bent het registratiebewijs kwijt maar de papieren heb je nog wel? wat bedoel je?

Ben je nu het paspoort kwijt of ben je het stamboekpapier kwijt. Ik kan het hier niet uit opmaken. Als je het stamboekpapier kwijt ben moet je je tot het KWPN wenden, daar kun je horen hoe je een duplicaat kan aanvragen. Zonder een geldig paardenpaspoort mag je niet starten, het stamboekpapier heeft hier niets mee te maken.

minkie

Re: Registratiebewijs van KWPN-merrie kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:00

Snap het ook niet helemaal....
Als je het paspoort bedoelt met registratiebewijs dan mag je idd niet starten....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:29

Ja zo papier? Weet niet hoe dat heet :o.
Heb het paspoort nog wel.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:33

In principe is dat niet verschrikkelijk, maar via het KWPN kan je wel een nieuwe aanvragen. Wel een rompslomp maar is wel te doen. Starten mag je wel zonder papier.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:33

Waarvoor heb ik dit papier dan nodig? Ik wil niet met haar fokken

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:39

Dat papier krijg je bij het paard, dit is het stamboekpapier. Normaal gesproken als je paard bijvoorbeeld wordt opgenomen in het stamboek, of predikaatverhoging krijgt, dan moet je het papier inzenden. Je krijgt dan een nieuw papier met daarop de nieuwe predikaten.

Ook wanneer je een paard koopt laat je meestal het paard overschrijven op jouw naam. Dit doe je door het stamboekpapier in te sturen. Op de achterkant van het papier komt dan jouw naam te staan. Echter zijn er veel mensen die dit niet doen. De oude eigenaar blijft daardoor bij het stamboek vermeld staan.

Zelf heb ik ook een merrie waar het stamboekpapier van kwijt is geraakt. Zij is echter een hannoveraner hierdoor moet je, wanneer je een nieuw stamboekpapier wilt hebben, lid worden van het verband. Dit is echter zeer kostbaar en daarom doe ik dat niet. Heb niet de intentie om het dier te verkopen. Fokken doe ik er wel mee, haar paspoort heb ik wel. Ook is zijn overgeschreven op mijn naam, maar dan via het KWPN. Dus ze staat wel op mijn naam geregistreerd