stamboekmogelijkheden voor KWPN merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sulinda

stamboekmogelijkheden voor KWPN merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:33

Ik heb een kwpn merrie waar een zogenoemd blauw papier bijzit, haar moeder staat officieel geregistreerd bij het KWPN en de vader was ook een KWPNer maar niet goedgekeurd, het is een geweldig mooie merrie en zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om haar te laten registreren in een stamboek. Ze heeft een blauw papier van het KWPN, maar bij wat voor stamboek kan ik haar evt in laten schrijven zodat ze evt ook voor de fokkerij gebruikt kan worden. Wie heeft hier ervaring mee of heeft advies?

Alane

Re: stamboekmogelijkheden voor KWPN merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:45

www.kwpn.nl
ga daar eens kijken wat je mogelijkheden binnen dat stamboek zijn...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:13

Een blauw papier is een B-registerpapier. Oftewel hulpstamboek. Je kunt er wel mee fokken en dan krijgt het veulen een gewoon KWPN-papier als je tenminste dekt met een goedgekeurde KWPN-hengst. Als je merrie nog in het hulpveulenboek staat kan ze worden opgenomen in het hulpstamboek. Als ze aan de voorwaarden voldoet tenminste. Je kunt niet meedoen aan keuringen.

sulinda

Re: stamboekmogelijkheden voor KWPN merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:16

Bedankt voor je reactie, het is een twentermerrie dus voor zover ik weet staat ze in het hulpveulenboek, om haar in het hulpstamboek te krijgen aan wat voor voorwaarden moet ze dan voldoen?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:28

Exterieur en beweging.