Nakomelingen van tuigpaard Udo (Ganges x Waterman)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Nakomelingen van tuigpaard Udo (Ganges x Waterman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:55

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn met een nakomeling van de tuigpaardhengst Udo http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=23830

In 2005 is Udo op wacht gezet en uiteindelijk teruggetrokken uit de fokkerij. Een beknopte samenvatting van de bevindingen van de hengstenkeuringscommissie (Bron: horses.nl): UDO (Ganges x Waterman)
Udo toonde een uniforme collectie, doorgaans voldoende ontwikkelde, voldoende tuigtypische veulens die voldoende in het rechthoeksmodel staan.
De veulens zetten in draf de hals er goed op, draven met oprichting maar zouden doorgaans meer terug moeten komen in het front. De aktie van het voorbeen is wisselend en het achterbeengebruik zou meer moeten overtuigen.

Mijn eigen nakomeling Bonita (Udo x Renovo) is een 3 jarige chique koffievos dame die meer dressuur- dan tuigpaardtalent heeft. Qua bouw ook veel richting dressuurpaard. Gekocht voor de dressuursport omdat er voor tuigpaard het laatste aan knieactie ontbreekt maar dat is voor dressuur juist niet zo erg. Ze heeft ruime en aparte manier van bewegen. Een lief en makkelijk, maar ook wel wat eigenwijs karakter.
Afbeelding

Meer foto's staan op mijn website.

Ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn met een Udo nakomeling :D

Linda_E

Re: Nakomelingen van tuigpaard Udo (Ganges x Waterman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:32

Is er dan helemaal niemand met een jonge Udo? Jammer hoor...