[H]hengstenkeuze heartbreaker merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yves__v

[H]hengstenkeuze heartbreaker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:37

hej,
ik heb een heartbreaker x saygon merrie van 1m59 staan,
ze loopt parkoers 1m30, zou haar graag laten dekken maar vind geen geschikte hengst?
en het moet een springhengst zijn? iemand tips?
mvg yves
Laatst bijgewerkt door petraaken op 13-10-09 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:59

ik heb een saygon merrie. ik wou haar ook laten dekken en ze hebben me coole hengst aangeraden die vergrotend werkt. want saygon hebben veel energie. en jij hebt een heartbreaker-saygon. dat zal een bloederige merrie zijn. beter ook een hengst nemen die koel is in hoofd zoals Nabab de Reve of Thunder van Zuuthoeve.

k zou graag positieve en negatieve punten weten over uw paard en foto

yves__v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:05

Dakario schreef:
ik heb een saygon merrie. ik wou haar ook laten dekken en ze hebben me coole hengst aangeraden die vergrotend werkt. want saygon hebben veel energie. en jij hebt een heartbreaker-saygon. dat zal een bloederige merrie zijn. beter ook een hengst nemen die koel is in hoofd zoals Nabab de Reve of Thunder van Zuuthoeve.

was ik ook aan het denken, dan ben ik meer voor thunder vd zuuthoeve.
Wat vind je van kaschmir van t schuttershof?
dat is mijn voorlopige keuze...
neg punten? zeer klein,... meer niet ;)

petraaken

Re: [H]hengstenkeuze heartbreaker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:03

Moderatoropmerking:
Graag nog een goede exterieurfoto en/of bewegingsfoto/filmpje en wat de hengst moet verbereren

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:51

yves__v schreef:
Dakario schreef:

was ik ook aan het denken, dan ben ik meer voor thunder vd zuuthoeve.
Wat vind je van kaschmir van t schuttershof?
dat is mijn voorlopige keuze...
neg punten? zeer klein,... meer niet ;)

kashmir ben ik niet veel gekend maar zijn nakomelingen doen wel uitstekend. allemaal goede springers en werkers. ik heb een veulen van thunder. een grote koele hengst terwijl zijn moeder iets meer bloed had. Thunder heeft ook het exterieur van mijn merrie verbetert en dat vind ik positief. en nu wachten tot hij 3 jaar is. (dus over 2 jaar)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:24

Heb ook een bloederige haertbreaker merrie van 1.63cm had vorig jaar bij haar ook een veulen van Thunder Van De Zuuthoeve.
Veulen met zeer koel hoofd gaat evenwel maar even groot als de moeder worden mijn gedacht.
Vindt persoonlijk het veulen zelfs iets te koel en eigenlijk geen verbetering op de moeder
Heb toen ook met een Lys merrie gefokt met Thunder en daar kwam het evenbeeld van thunder uit hoogbenig koel en zeer goede bewegingen.
Zijn alletwee wel heel handelbare en gemakkelijke jaarlingen nu.
Kameraad van mij fokt zeer veel met Thunder en die heeft werkelijk heel veel verbetering in de stam gebracht zijn fokmerries zijn ook afkomstig van Capital X lys