Aftekeningen in paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Aftekeningen in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 14:06

Vorige week is mijn veulen gechipt.
Daarbij zijn natuurlijk ook de aftekeningen genoteerd voor in het paspoort..

Gisteren kreeg ik het paspoort terug, en blij was ik niet :=
Mijn hengst veulen is een fries x tinker, 75% fries en 25 % tinker..
Als ras stond aangeduid Tinker.. :\

Daarbij waren de aftekeningen van zijn benen geheel beschreven en op zijn neusje ook.
Maar hij heeft ook aan beide zijde van zijn hals een vlek, aan de ene kant een hele grote en de andere kant een kleintje en een vlekje die overgaat in zijn manen.

Mijn vraag is nou, moet dit ook worden aangegeven bij aftekeningen lijf of is het voldoende als er bij kleur zwartbont staat geschreven ?

Het gaat om deze grote vlek..
Afbeelding

En dit kleintje..
Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:18

Het is voldoende dat er zwartbont in het paspoort opgenomen staat! Om elke vlek afzonderlijk te noemen is bij een bonte bijna niet te doen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:56

Er lopen 10000000 "zwart-bont" paarden rond .... des de meer een reden waarom de grafische signalement en bijbehorende beschrijving van ALLE aftekeningen, haarwervels enz correct gemeldt moeten zijn!!!!

Als het mijn veulen was zou ik:
- controleren of de beschrijving WEL klopt op de oorspronk aangeboden signalement
- direct contact opnemen met de uitgevende instantie om een nieuwe graf.signalement EN beschrijving te bekomen

Ik weet niet of je in Belgie of Nederland woont, MAAR aan de hand van de beschrijving je geeft op het paspoort zou je in Belgie het paard/veulen moeten afstaan omdat de papieren NIET KLOPPEN bij het paard!!! Misschien in Nederland zijn ze wat laxe ivm identificatie controles ????

chrisje_83

Re: Aftekeningen in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:32

Als je in mijn profiel kijkt zie je daar een bruinbonte staan. Hij is netjes door het stamboek geschetst en gechipt. Op zijn papier stond alleen Platenbont bruin en zijn vlekken niet apart vermeld. Alleen de aftekeningen op zijn benen en hoofd zijn duidelijk geschetst.