Ze was uiteraard van slag door het vervoer(reis van ruim 2 en half uur) en de nieuwe omgeving en kennismaking met haar toekomstige vriendje(ruintje van 7).
We zijn nu een aantal dagen verder,en ze word wat meer op haar gemak.
Ze komt nu af en toe even voor een aai,als je op je hurken zit.
En ook ons ruintje is wat rustiger en doet niet zo lelijk meer,als in het prille begin.
Ze heeft dus best wat te verwerken gehad kwa omgeving,nieuwe mensen,een voor haar onbekend minishet ruintje erbij(die trouwens in de nacht apart gaat,en overdag met stal open op hun eigen stuk land) en natuurlijk het vervoer en best een tijd erin
Ze doet het vrij goed allemaal,en is al een stuk rustiger,en ook ons ruintje laat haar nu met rust.
Alleen wil ze nog steeds niet eten(kwa brokjes,hooi eet ze gelukkig wel goed!).
Was zowieso niet van plan haar te overvoeren met brokken...maar had wat veulenbrok gehaald en wilde haar daarvan 1 of 2 handjes per dag geven.
Dan genoeg hooi,een liksteentje en klaar op eventueel een lekkernij na(stukje appel,peen,of wat verse mais).
Ze was gewend om al brokjes te eten,en ook muesli at ze gewoon als ze daar wat van kreeg.
En was langzaam van de moeder afgespeend.
Tot nu toe weigerd ze elk brokje,peentje of stukje appel....maak me daar niet echt zorgen om,want ze eet wel netjes haar hooi,drinkt goed water,en gebruikt haar liksteentje.
Maar vraag me af,is dit nog wat stress waardoor ze geen brokjes wil?
De stofzuiger ruin,zorgt natuurlijk wel dat de restjes opkomen...maar aangezien ze toch wel brokjes gewend was....hoelang kan het duren voor een veulentje weer in haar eigen doen is en gewoon gaat eten?
Heb afgelopen avond weer netjes wat brokjes in haar bak gedaan...en morgen maar afwachten of ze er iets van gegeten heeft..
Zoals ik zeg,maak ik me niet echt zorgen aangezien ze wel hooi eet.
Maar vraag me af wanneer een veulentje doorgaans genoeg gewend is om het eerdere eetpatroon op te pikken?
Zal natuurlijk verschillen van veulen tot veulen,maar een kleine doorsnee?
Uit de hand voeren heb ik uiteraard geprobeerd,maar ze komt wel snuffelen,maar trekt dan nuffig haar neusje op ervoor.