[WN] Europese Futurity 4 jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seppe

Europese Futurity 4 jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:12

Beste fokkers,

hebben jullie al gehoord over de nieuwe inbetalingsregel (net 1 week oud) voor de Europese futurity voor 4 jarige paarden? Nakomelingen geboren in 2009 moet nu inbetaald worden, anders mogen zij niet starten in 2013. Later dan 2009 kan je ook inschrijven, maar dan betaal je natuurlijk meer. Als weanling betaal je 250 euro, yearling 1500 euro, ...

Hier de link voor het formulier http://www.nrha.com/euronomination.php waar je ook de exacte tarieven vindt (in de 2de link).

Bokker Anika heeft me hiervan op de hoogte gebracht.

Wie van jullie heeft zijn fokproduct al ingeschreven? Of wie gaat dit nog doen?

quarterH

Re: Europese Futurity 4 jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:18

wauw dat is wel heftig...... zonde als mensen dit 'vergeten'

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:33

Uiteraard hebben wij die van ons al verstuurd voor CJ en Pearl. Ik heb onze klanten een bericht gestuurd die in 2009 een nakomeling van onze hengsten hebben gekregen. Het is zonde als je ze niet inschrijft. "dat is mijn mening" ;)

Bij het verzenden van de nieuwe nakomelingen registratie formulieren voor de 2010 geboren veulens van onze hengsten zullen wij automatisch een formulier toevoegen voor in-betaling/schrijving voor deze futurity.

Leuke bijkomstigheid is dat ze ook voor NRHA US futurity en Derby zijn ingeschreven. Je weet maar nooit of je nog eens een paardje over laat vliegen! 8-) :z :

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 23:38

Voor potentiële kopers kan dat wel belangrijk zijn. Maar hoe werd dat vroeger geregeld? Wanneer moest je dan inschrijven/betalen?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:07

De EU Futurity is dit jaar voor het eerst gehouden en kon je gewoon inschrijven hoewel het bijna niet door gegaan is, Maar daar weet ik het fijne niet meer van.. Was een heel goede toen op de NRHA US futurity. Zo is gekomen in iedergeval dat ze plannen zijn gaan maken zodat het elk jaar gehouden kan worden. Je dus een soort sterk fundament krijgt wat je ook nodig hebt voor een evenement van deze groote. De NRHA US hanteerd deze methode al voor hun futurity and derby. Dus is niet nieuw ofzo alleen voor mensen in Europa die nog niet veel weet over hoe het in US eraan toe gaat zal het allemaal erg nieuw zijn denk ik. ;)

Ik ben er van overtuigd dat wel degelijk mensen gaan letten of een paardje is inbetaald of niet voor deze futurity. Zeker ook omdat het een 4 jarige is en je heel veel geld kan winnen! Maar dat is wat de fokker zelf ook wel weet. Wat is je doel betreft je fokproduct? Mischien is dat de vraag die je zelf moet stellen. En fok je voor jezelf of verkoop?

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 08:43

Het is omdat ik nu zo'n goed veulen heb, dat ik er wel aan denk om hem in te schrijven.
Als hij niet verkocht wordt, en hij dus hier blijft, denk ik niet dat de kans groot is dat hij op die futurity zal aantreden.

Het is dus een beetje koffiedik kijken of hij nu verkocht wordt of niet.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:53

Ik heb ook een vraag misschien dat jullie mij ook een antwoord kunnen geven .
Geldt dit alleen voor veulens van 2009 , ik heb een Footworks Finest van 2008 , had ik die dan ook al moeten in betalen ?
Want die gaat volgend jaar naar Bernard Fonck in training .

En nog een vraag , degene die de futurity lopen daar moet toch ook de hengst ( vader ) van ingeschreven staan of is dat niet ?
Mag elke quarer met de futurity meedoen ?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:26

@Radoszin. Het nieuwe systeem gaat pas in voor 2009 veulens. Alles daarvoor gaat nog zoals dit jaar gegaan is.
De hengst hoeft voor deze futurity niet ingeschreven te staan daarom moeten de veulens inbetaald worden (ander systeem) dus elk veulen kan meedoen mits ingeschreven. Dit is anders bij de andere NRHA DE, BE, etc. daar moet de hengst inderdaad inbetaald zijn.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:32

Seppe schreef:
Het is omdat ik nu zo'n goed veulen heb, dat ik er wel aan denk om hem in te schrijven.
Als hij niet verkocht wordt, en hij dus hier blijft, denk ik niet dat de kans groot is dat hij op die futurity zal aantreden.

Het is dus een beetje koffiedik kijken of hij nu verkocht wordt of niet.

Je weet nooit hoe dingen lopen maar je slaat je zelf voor je hoofd lijkt mij als je later denkt had ik maar want. Maar goed het is iets waar met jezelf uit moet komen. Die 250 euro kan een waardevol iets zijn net zoals de andere programma's waar ie voor inbetaald is. IRHBA, NRHA DE, NRHA BE, PHCG, DRBF, APHA Incentive fund (mits je dat bij reg. hebt bevestigd) I Cee Diamonds Incentive fund.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:28

Nog even voor de duidelijkheid. Dit is een nieuw programma. Heeft dus niks te maken met de programma's waar je de hengsten voor in moet betalen. Er waren wat vragen over dus vandaar nog even deze extra toevoeging ;)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:54

He,dit is interessant.Ik als nieuwkomer met dit jaar mijn eerste veulentje,weet hier nog helemaal niks van.Ben al blij dat ik de registratie rond heb gekregen.Heb nu dus een super reining veulen.Waar moet ik dan allemaal aan denken en evt voor inschrijven?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:39

catalyst1 schreef:
He,dit is interessant.Ik als nieuwkomer met dit jaar mijn eerste veulentje,weet hier nog helemaal niks van.Ben al blij dat ik de registratie rond heb gekregen.Heb nu dus een super reining veulen.Waar moet ik dan allemaal aan denken en evt voor inschrijven?

Nou de NRHA EUROPE futurity kun je een veulen voor inbetalen. Veder kun je kijken of de hengst is inschreven voor NRHA DE. NRHA BE (kun je zelf niet meer inbetalen). Dan kun je kijken bij IRHBA (deze kun je ook zelf inbetalen voor 31 Oktober mocht de hengst niet inbetaald zijn. Dan zijn wel gelijk al zijn nakomelingen inbetaald maar goed. Dit kost je 1250 euro) AQHA incentive fund had je op je registratie aan moeten kruisen als de hengst daarvoor inbetaald was.

Hoop dat je zo een beetje op de hoogte bent?
Laatst bijgewerkt door anika op 11-10-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:40

gefeliciteerd Anika!ga jij trouwens niet naar kreuth? heb je daar niks lopen?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:10

quarterH schreef:
gefeliciteerd Anika!ga jij trouwens niet naar kreuth? heb je daar niks lopen?

Dank je! :D

Smart Furys Remedy van ons loopt mee in de Open Bit. 1e go gisteren 2e plek 217 score lekker relaxed zag het eruit niks teveel niks te weining, Op naar Dinsdag voor de 2e go!

Ga niet naar Kreuth dit keer. Heb mijn handjes vol hier met de paarden etc. Maar natuulijk kijk ik wel livestream tussen door! Gisteren ook met zweet in de handjes zitten kijken hoor! :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:20

haha dat denk ik! ook geshowt door Nico?
als ie de finale haalt zal ik voor m schreeuwen :-)

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:38

Ja door Nico geshowt. Die was ook very happy!!! ;) Is trouwens ook jarig vandaag! 8-)

Daar hou ik je aan! ;) Ik ga ook schreeuwen hoor maar dan achter mijn computer!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:45

Komt goed :-)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:07

Thanx anika.Hengst is niet inbetaald ( Spook Charmer),dus dan blijft alleen de NRHA europa futurity over.De IRHBA wordt me wat te prijzig.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:10

mijn paard doet mee bij de 3 jarige in kreuth in maart 2010
vader topsailwhiz x todaysmyluckyday
we hebben er zin in.

dunnonomore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:32

radoszin schreef:
Geldt dit alleen voor veulens van 2009 , ik heb een Footworks Finest van 2008 , had ik die dan ook al moeten in betalen ?

En nog een vraag , degene die de futurity lopen daar moet toch ook de hengst ( vader ) van ingeschreven staan of is dat niet ?

@Radoszin: Hoezo gaat ie in training? Hij staat toch te koop??

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:00

dunnonomore schreef:
radoszin schreef:

@Radoszin: Hoezo gaat ie in training? Hij staat toch te koop??

dan juist zal ik hem daar in training zetten en voor de verkoop daar houden verkoopt sneller en voor een betere prijs

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:29

Mits hij niet verkocht is ( heb er ook totaal geen haast mee, komt er iemand oke en anders blijft hij lekker hier ) gaat hij naar Bernard Fonck.
En dan doe ik hem ook niet meer weg.