Merrie preferent, hoe aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janniek

Merrie preferent, hoe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 20:14

De moeder van mijn merrie, inmiddels overleden, komt volgens mij in aanmerking voor het predikaat preferent. Nu heb ik al een week geleden een mail gestuurd naar het KWPN hoe ik dit kan regelen, maar ik krijg geen antwoord. Bellen heb ik ook al eens geprobeerd, maar het was zo druk dat ik alleen maar bij de receptie uit kwam. Misschien weet iemand hier hoe ik dit kan aanvragen en wat ik op moet sturen. Stamboek papier heb ik nl. niet meer, Die moesten we terugsturen naar het kwpn toen ze overleden is.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:50

Misschien kun je een lijst opsturen met de predikaten van haar nakomelingen. Natuurlijk allemaal voorzien van nummers ed.

MissHIS

Re: Merrie preferent, hoe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:37

Dat predikaat kan postuum worden aangevraagd. Ik zou nogmaals bellen met het KWPN en pas ophangen als het geregeld is (en dat kan heel vlot!). Houd de naam en levensnummer van de merrie bij de hand en eventueel de namen van de nakomelingen waarmee zij het preferentschap heeft verdiend.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 07:27

Dat gaat tegenwoordig automatisch, zo waren wij van de zomer met een merrie op de keuring en werd gezegd dat de moeder preferent was, dat is ook zo maar wij hebben niets aangevraagd.
Dit was de tweede merrie waar het automatisch ging.
Alleen buitenlandse prestaties moet je zelf aanvragen.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:54

Vandaag toch nog telefonisch contact gehad. Ze zouden het nu aanpassen. Ze gaven mij niet aan dat het automatisch ging. (Naam van de merrie en levensnummer was voldoend)

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:00

vroeger moest je prestatie's van de nakomelngen zelf aangeven.
Nu is het geregistreerd.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:09

badtothebone schreef:
vroeger moest je prestatie's van de nakomelngen zelf aangeven.
Nu is het geregistreerd.

Ik heb haar ook niet gevraagd of dit automatisch gebeurde. :o Ik heb gewoon gezegd dat ik het preferentschap van een merrie door wilde geven. Ze vroeg toen naar naam en levensnummer. Ze zag toen wel direct om welke nakomelingen het ging. Ze zou het aanpassen zei ze toen. Volgende keer zou ik dus gewoon weer bellen. :+

Allemaal nog bedankt voor jullie reactie.