welke hengst (arabier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 19:21

laat maar denk dat we allebij elkaar net begrijpen.
maar wel een heel erg mooi paard!!!
hij heeft de bewegingen en type
hier zal ik zeker over nadenken!!!!!!!!!!!!!
thanks

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:17

Hoezo elkaar niet begrijpen?
Is niet zo moeilijk toch !!
Shiman, wie had het daar over dan??? Wie is dit??
Maar goed, als je interesse hebt in onze Sivmayall dan horen we het wel. Succes verder !!

gr. Isabel

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:31

Ik heb Moran op de NRPS hengstenkeuring gezien, en vond hem echt goede bewegingen hebben, hij heeft een heel goed achterbeen gebruik, en kon netjes springen. Hij is overigens erkend, als arabier, bij het NRPS en heeft bij de AVS een eerste premie.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:44

Dat opperde ik ook al Jeddah, kwam alleen totaal geen reactie op
Ik weet niet of ze het niet gezien heeft of dat de hengst haar niet aanspreekt, misschien horen we het nu Verward

Hij is trouwens ook beschikbaar in Middenbeemster dacht ik Verward

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:35

Cassidy schreef:
Eh...ik vat hem even niet. Je vraagt om een Arabische Hengst. Gomel is Arabier hoor! En Gomel heeft een licensie voor NRPS.

Kijk maar even op www.kossack.com en onder stallions....

Afbeelding

Afbeelding


ahhh de papa van me paardje

Afbeelding

lijken ze niet een beetje ?

Gomel is een goed paard, en inderdaad een arabier ik heb hem zelf nooit gezien maar ik heb gehoord dat hij echt een hals heeft van : WOW! Nerd

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:06

Wat dacht je evt. van Amal?Heb een zoon gehad van hem(goedgekeurd)Heeft super been werk,goed karakter,fokt maat en type door.Heb nog een kleinzoon op stal staan.Lijkt erg op zijn opie...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:02

gomir schreef:
Dat opperde ik ook al Jeddah, kwam alleen totaal geen reactie op
Ik weet niet of ze het niet gezien heeft of dat de hengst haar niet aanspreekt, misschien horen we het nu Verward

Hij is trouwens ook beschikbaar in Middenbeemster dacht ik Verward


Of ze kennen hem gewoon niet, er wordt, helaas, vind ik, want het is echt een goede hengst, niet veel mee geadverteerd. Mocht ik Jeddah weer een keer laten dekken, dan staat hij zeker op mijn lijstje.
Ik heb wel ergens een folder van hem liggen, misschien als ik die opzoek en een foto plaats???

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 21:34

Citaat:
Ik heb Moran op de NRPS hengstenkeuring gezien, en vond hem echt goede bewegingen hebben, hij heeft een heel goed achterbeen gebruik, en kon netjes springen. Hij is overigens erkend, als arabier, bij het NRPS en heeft bij de AVS een eerste premie.


ja maar dan moet die wel een website of een foto hebben, anders kan ik hem niet zien, want zelf heb ik er inderdaad nog nooit van gehoord, niet dat ik super veel hengsten ken.
dus graag foto, op verzoek!
bednakt alvast

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:37

Zal even voor je zoeken op de NRPS-site of bij horses.nl/p&s *LOL*

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 00:01

Hehe, ik heb in ieder geval de springfoto's gevonden...Foto's aan de hand en los zag ik zo snel niet

www.horses.nl/p&s. Foto's NRPS-hengstenkeuring 2003-pagina 11-foto's ...5024 t/m ...5027
Dan heb je in ieder geval een idee

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 08:21

link doet het niet!
wel bedankt voor het zoeken

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:03


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:56

Moran is zeker een aanrader, ben helemaal weg van die hengst. Super bewegingen en pareltje voor het oog *LOL*
Verder vind ik ook Lobeke ox super!

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:09

Eeen beetje een late reactie, maar ik bedoel natuurlijk dat Drug niet meer in Middenbeemster staat...
Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen!

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:38

hoi

een leuke hengst voor uw merrie is karat staat ook bij de kossack stud is schimmel fokt goed en zit zelf correct in elkaar en dat verhaal van gomel is gedeeltelijk waar hij fokt ook soms schreven benen maar je moet zelf een keuze maken eigenlijk gewoon even kijken op de shows wat er rond loopt en een hengst kiezen die je aanspreekt die kleuren zegt niks is altijd een verrassing je kan ook info bij fokkers op vragen bel bijvoorbeeld naar de kossack stud en vraag naar robbie den hartog hij helpt je graag verder
ik hoop dat je hier wat aan hebt

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:51

hoi
ik zie verder in deze topic dat jullie het over zuiver fokken hebben wie kan mij hier wat over uitleggen want er bestaat geen zuiveren rus de russen zijn begonnen met bloed uit frankrijk engeland en paar gestolen uit polen en een egyptenaar kado gehad rafaat nu aswan genaamd dus hoe zuiver is die rus nou dan er is maar een lijn echt zuiver dat is die van de egytenaar de rest niet als je ver terug gaat komt het allemaal uit egypte dus als je zuiver wilt fokken moet je egyptische fokken ik hoop dat jullie hier wat van begrijpen en hebben geleerd Clown

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:58

Typhoons schreef:
Eeen beetje een late reactie, maar ik bedoel natuurlijk dat Drug niet meer in Middenbeemster staat...
Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen!

Dan ben ik weer gerustgesteld.. merci! Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:10

arabierboy schreef:
hoi
ik zie verder in deze topic dat jullie het over zuiver fokken hebben wie kan mij hier wat over uitleggen want er bestaat geen zuiveren rus de russen zijn begonnen met bloed uit frankrijk engeland en paar gestolen uit polen en een egyptenaar kado gehad rafaat nu aswan genaamd dus hoe zuiver is die rus nou dan er is maar een lijn echt zuiver dat is die van de egytenaar de rest niet als je ver terug gaat komt het allemaal uit egypte dus als je zuiver wilt fokken moet je egyptische fokken ik hoop dat jullie hier wat van begrijpen en hebben geleerd Clown


Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar dat geldt net zo als voor alle rassen, zuiver bestaat feitelijk niet.
Aan de andere kant zie je een duidelijk verschil tussen de bijvoorbeeld Poolse, of Crabbet en de Egyptenaren.
De Polen, de Engelsen, de Russen en de Fransen hebben hun paarden op andere eigenschappen geselecteerd. Waardoor een paard dat vandaag zuiver Pools is, ook al kun je alle lijnen terug naar "desert-bred" voeren, er heel anders uitziet dan een paard wat vandaag zuiver Egypisch is.

Zelf ben ik gek op Pools bloed, wat erg veel terug gaat via Crabbet (engels) naar "desert bred", wat natuurlijk ook niet alleen Egypte is, maar meerdere arabische landen/gebieden.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:31

100 % zuiver zijn alleen straight- en asil egyptisch.
In polen hebben ze in het verleden inlandse merries ingekruisd en de nakomelingen toch in het stamboek opgenomen (dr. Kleinsma, Arabische paarden).

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:35

hoezeer GELOOF jij dan in die Asil-verklaringen van die Nomaden honderden jaren geleden????