ik weet niet of het hier goed staat.
mijn leasepaard (volbloed arabier) wil niet goed galopperen, hij 'draloppeerd' dan meer. dus hij tilt zn benen niet goed op in de galop en t lijkt op een kruising van draf/galop en valt ook snel uit de galop terug in draf. het zit ook helemaal niet lekker! hij doet dit in de binnenbak en in de buitenbak. Hij galoppeerd alleen goed als
-hij schrikt.
-iemand erbij staat die hem'opjaagd' of met een longeerzweep erbij staat.
met een buitenrit galoppeerd hij wel goed. ook is het dan moeilijk hem aan de teugel te krijgen, en om dus zn achterkant er goed onder te krijgen.
hij wil ook niet nageven lijkt het want dan moet ie ineens omkijken naar achteren alsof er daar iets interessants gebeurd.. probeerd er onderuit te komen.
zn draf is ook apart, als hij geen zin heeft gaat hij draven met zijn achterbenen en stappen met zijn voorbenen.
Niets helpt, overgangen rijden, spoortjes, van achter naar voren rijden, niets. alleen als er iemand bij staat die hem 'opjaagd' of als hij schrikt dan pas loopt hij goed.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en ja ik rijd ook in de les maar alsnog doet hij dit.
ik ben bang dat ik maar moet accepteren dat ik niet kan dressuren met hem en dat ik alleen maar buitenritjes met hem kan maken. En op hem rijden in de bak vind ik niet leuk want het gaat toch niet goed, en als er dan ook nog mensen gaan kijken.. bah!

kennen jullie trouwens ook arabiertjes die dit doen?