hebben julie veulen een Pleegvader

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janjaffa

hebben julie veulen een Pleegvader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:58

Hoi iedereen

Wat ik me afvraag, hebben julie een veulen, Die een pleegvader, (of een merie der vriendje die ook deel uitmaakt van het gezin }> )
Of een volledige vader die een deel of een stukje van het oudershap overneemt :P

Rivendell

Re: hebben julie veulen een Pleegvader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:06

Mijn hengst voedt de veulens op. Ze drinken bij de merries, maar spelen en klieren doen ze met hun vader. Ook mijn mini shet ruin speelt voor papa.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:47

Niet echt. Merrie was heel goed bevriend met onze ruin. Maar het veulen gaat graag klieren bij de ruin (aan zijn deken hangen en achter er tegenaan rennen enzo). De ruin blijft tot nu toe heel lief. Hij heft alleen soms zijn achterbeen dreigend op.
Als hij dat doet komt de merrie woedend op hem af omdat hij mogelijk het veulen zou kunnen bedreigen.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:16

op mijn stageadres ---> ook wel habo'shof, werd een dik 30jarige ruin de pleegvader van een moederloos veulen, pleegpapa voelde zich ook weer jaren jonger en deed alles wat een moeder behoorde te doen, behalve melk geven natuurlijk

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:17

Mijn 2 jarige merrie doet meer aan de opvoeding van mijn hengstveulen dan zijn eigen moeder.
Grappige is ook dat het veulen in kwestie als 2 druppels water op mijn 2 jarige lijkt, dus het lijkt ook echt moeder en kind :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:17

Mijn paardje is wel altijd pleegpapa geweest ;)
Hij stond bij 2 merries en 3 veulens (1 had haar moeder verloren en is geaccepteerd door een van de andere merrie´s als tweede veulen). En je zag Silence echt een groot deel van de dag met de kleintjes bezig terwijl de merrie´s ergens anders stonden te grazen. Was echt een geweldig zicht.

Jagman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:08

Onze 2 veulens staan in een groep en daar zit 1 ruin bij die is hun pleegvader. Hij leert ze wat wel een niet mag en beschermt ze als de andere paarden vervelend tegen ze doen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:35

mijn veulen heeft een jaarling als steun en toe verlaat en de drachtige shetlander maar daar wil hij zelf niet zoveel van weten gekke kereltje.

delirious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:26

Nee alleen een shet en de moeder van het veulen thuis.. wel grappig om die reacties hierboven te lezen dat dat wel eens zo is!

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:35

vorig jaar hadden onze veulens ook een pleegvader. Hij had erge last van artrose en heeft er toch nog alles aan gedaan om de kleintjes op te voeden en te beschermen (hij kon amper meer lopen maar toch steigerde of bokte hij op moment van bedreiging voor de veulens). Ik denk dat het een prachtig laatste jaartje is geweest voor hem, helaas ging het niet meer en hebben ze hem moeten laten inslapen.

Bedankt Boy voor de goede zorgen ;(

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:30

Ik heb zelf een veulen en die staat samen met twee andere veulens en hun pleegvader elke dag lekker buiten. Hun pleegvader is 20 maar als hij met de veulens bezig is, lijkt hij jaren jonger!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:33

Mijne is dan geen veulen (1,5 jaar) meer maar hij staat met een aantal leeftijdsgenootjes en een pleegvader (volwassen ruin) *D

xmamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:51

Ik heb pas een tinker hengstje gekocht (nu 6mnd oud)

Hij staat bij een tinker ruin van 15.. 'ome' Willem

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:11

Nee, mijne had dit wel maar pleegvader is gestorven, ze heeft wel een stiefmama en haar broer op de wei.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:11

Mijn oudere ruin speelt altijd voor oppas opa.
Hij doet net of het zijn eigen kroost is.Voed ze mee op, beschermd ze en leert ze ook de slechtte dingen zoals dingen stuk maken en achter de hond aan jagen :+

ithil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:53

ik heb het wel eens gezien, het papa spelen, ook wel eens inderdaad dat een andere ruin deze rol overnam..