En ik hoop hier wat tips en tricks te vinden, want ik ben al bijna ten einde raad.
Onze stalgrasmaaiers, zoals ze genoemd worden zijn beide inmiddels vier. Om de pony's meer aandacht en uitdaging te geven ben ik begonnen met het aanwennen van longeren met in mijn achterhoofd vanuit daar naar lange lijnen en uiteindelijk voor een karretje te gaan.
Basisgrondwerk en algemene opvoedingsdingen zitten er al goed in.
De pony's genieten zichtbaar van de aandacht en het werken, maar alleen als het hun uit komt. Als ze het niet zint, gebeurt er werkelijk helemaal niets (staken, grazen, gewoon gaan liggen en helemaal niet meer opstaan). Doorpakken werkt in deze situatie zonder resultaat, ze blijft bijvoorbeeld gewoon liggen.
Omdat ze dit beide los van elkaar doen, dacht ik aan een shetlandertrekje. Wat zijn typische shetlandtrekjes en welke tips en tricks werken voor jou shet erg goed?
Waar moet ik rekening mee houden als ik met een shet specifiek aan het werk wil?
.

?? Pfoe word er ook knettergek van. En dan met name het 'ik-heb-zin-om-wat-van-de-wereld-te-zien-kwaaltje' (lees: ontsnappen). Paar weken geleden stond er 's nachts een politie aan de deur die een melding hadden gekregen dat er 2 shetlanders door de dorpsstraat liepen
(Niet die van ons hoor
)