[H][WB]dressuurhengst voor Fiderhit x Ravel Stv merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

[H][WB]dressuurhengst voor Fiderhit x Ravel Stv merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:08

Misschien dat we volgend jaar deze merrie laten dekken.

filmpjes zijn van op de keuring dit jaar eind juni in Vrouwenpolder

haar afstamming :
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
Haar minpunten:

- sensibel beestje waardoor ze bij schrik de rug strak houdt.
- Achterbeen zou nog krachtiger kunnen
- mag meer body hebben. Ik vind het nogal een smal beestje.

Wat de hengst zeker moet vererven:

- Meer body
- krachtig achterbeen
- Koel en rustig karakter

Zelf hebben we de hengst Rubiquil in gedachten voor haar maar misschien hebben jullie ook andere opties voor haar.

Kleur speelt geen rol zolang het maar geen schimmel is. :+ Voor de rest mogen alle kleuren. :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:32

ik zou zo zeggen, rhodium, waarom omdat haar graag wat krachtiger zou zien bewegen (mooi type paard overigens)
maar ja... dan zit je met karakter he;)haha
rubiquil ben ik qua stap absoluut niet weg van, wel een super karakter.

het is wel moeilijk hoor die punten haha meer body, krachtiger achterbeen (wat ik overigens op het filmpje absoluut niet slecht vind hoor) en een super karakter.. tsja ik weet er wel 1.... O:)
maestro (contango x joost x abgarxx)
geweldig braaf en fijn karakter (ook zo zijn veulens)
heeft een heel fijn bruikbaar achterbeen (geen gezwaai tot aan zijn buik maar gebruikt hem heel goed)
en van contango krijg je wel body maar door de combi joost x abgarxx word het niet teveel
hier wat veulens:
http://www.youtube.com/watch?v=eO7F-3Sytmw
en kijk maar in het maestro topic, staan veel veulens ook 1 van mij uit een rhodium

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:34

Abgar xx in combinatie met deze merrie vind ik niet zo'n goed idee. Vind haar al sensibel genoeg. Heb al een Abgarxx kleindochter gehad dus ik weet wat ik zou kunnen krijgen. :o Rubiquil zijn stap vind ik nog zo slecht niet. Heb er al 3 van van deze hengst. 2 uit de moeder van deze en 1tje uit een halfzus van deze merrie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:36

abgar zit in de 3e generatie ;) en ik kan je verzekeren alle maestro s (ja we krijgen aardig wat "kl*re" merries)haha zijn ECHT makkelijk en braaf (en zadelmak :P, kleine nichtje van karen kan nl zo op allen gaan zitten haha)

Rhea

Re: [H][WB]dressuurhengst voor Fiderhit x Ravel Stv merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:12

Ze is mooi uitgegroeid Petra! Al vind ik wel dat ze slecht voor wordt gebracht.

Souplesse lijkt ze genoeg te hebben. Wat vind je van Special D?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:59

Rhea schreef:
Ze is mooi uitgegroeid Petra! Al vind ik wel dat ze slecht voor wordt gebracht.

Souplesse lijkt ze genoeg te hebben. Wat vind je van Special D?

even offtopic maar ik zat me ook n beetje te ergeren aan de voorbrenger :o
heb je stand fotos? dan is de bouw wat beter te beoordelen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:51

Rubiquil geeft nogal makkelijk kleintjes, dus die zou ik niet doen voor deze merrie.
Wel iets met Rubinstein bloed, maar dan zou ik eerder aan Blue Hors Romanov en eigenlijk vooral aan Royal Diamond denken. Die geeft meestal meer massa, goede achterhand en een droomkarakter.
Oké, het is een schimmel, maar ik ken niet veel Royal Diamond schimmels eigenlijk...

Ik zou voor Royal Diamond gaan...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:52

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:30

Laat rubiquil alsjeblieft uit je hoofd!!! Dan ga je echt op achterbeen en body verliezen!

Neem eens een Ferro zoon in gedachte, geven body mee en achterbeengebruik!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:37

Ik zat ook te denken aan special d. Goed achterbeen en volgens mij hebben ze ook wel een goed karakter.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:30

dat wel alleen voorbeen is vaak niet jevanhet, maar wat vind je van zizitop???? heeft zelf een heel goed karakter, geeft body voor wat ik nu gezien heb en heeft een super achterbeen

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:09

essiesilly schreef:
dat wel alleen voorbeen is vaak niet jevanhet, maar wat vind je van zizitop???? heeft zelf een heel goed karakter, geeft body voor wat ik nu gezien heb en heeft een super achterbeen

hmm zit wat in. Zizi top zou dan ook zeker een mogelijkheid zijn :D

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:03

ik vind de veulens van zizi top niet echt aansprekend en hoe ze uitgroeien valt nog weinig over te zeggen. Zou in dat geval eerder voor Tango zelf gaan....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:39

Blijf na Fiderhit gewoon bij de Duitse lijnen en kijk aub naar Royal Diamond, die kan volgens mij exact bijbrengen wat je wilt...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:28

Ik weet niet of je het erg vind een bij het NRPS geregistreerde hengst te gebruiken?

Als ik je verhaaltje zo lees (meer body, krachtig achterbeen en koel/rustig karakter) schiet mij direct één hengst te binnen. Kasparow (heeft Lichte Tour gelopen met Tommie Visser) staat bekend om het vererven van zijn fantastische karakter. Ook met het verbeteren van de andere twee punten zit je bij hem helemaal goed! Moet je maar even kijken op http://www.kasparow.com ;).

Ik heb Kasparow zelf een paar keer gereden omdat ik m'n examen springen er op school mee deed, maar wat een beest zeg! Hij is echt ontzettend stoer en kan alles. We hebben er zelf ook twee nakomelingen van, ontzettend lieve paarden die fantastisch kunnen bewegen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:23

Bomba schreef:
Ik weet niet of je het erg vind een bij het NRPS geregistreerde hengst te gebruiken?

Als ik je verhaaltje zo lees (meer body, krachtig achterbeen en koel/rustig karakter) schiet mij direct één hengst te binnen. Kasparow (heeft Lichte Tour gelopen met Tommie Visser) staat bekend om het vererven van zijn fantastische karakter. Ook met het verbeteren van de andere twee punten zit je bij hem helemaal goed! Moet je maar even kijken op http://www.kasparow.com ;).

Ik heb Kasparow zelf een paar keer gereden omdat ik m'n examen springen er op school mee deed, maar wat een beest zeg! Hij is echt ontzettend stoer en kan alles. We hebben er zelf ook twee nakomelingen van, ontzettend lieve paarden die fantastisch kunnen bewegen.

Ken je nog andere hengsten????

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:44

sarabande schreef:
Bomba schreef:

Ken je nog andere hengsten????

Jazeker, maar juist om zijn karakter raad ik Kasparow aan. Van hem is het zeker dat hij paarden voortbrengt die heel rustig en absoluut niet gespannen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:47

Meer body en een beter achterbeen lijkt me namelijk niet iets dat je van Kasparow kan verwachten.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:07

Hoeveel ken je er? Ik heb er al zoveel gezien, en juist deze punten kan hij echt wel verbeteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 00:24

Bomba schreef:
Hoeveel ken je er? Ik heb er al zoveel gezien, en juist deze punten kan hij echt wel verbeteren.

Je zicht op exterieur van paarden is wellicht wat gekleurd door je voorkeur. TS vraagt om een advies voor haar merrie, niet naar de keuze die een ander maakt.
Ik zal haar de hengsten die ik gebruikt heb niet aanraden.
Westenwind zou mooi passen, maar heeft mi een elektrisch achterbeen nodig, die combi heb ik gemaakt.
Valdez zou ik niet aanraden op een sensibele merrie.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:45

sarabande schreef:
Bomba schreef:

Je zicht op exterieur van paarden is wellicht wat gekleurd door je voorkeur. TS vraagt om een advies voor haar merrie, niet naar de keuze die een ander maakt.
Ik zal haar de hengsten die ik gebruikt heb niet aanraden.
Westenwind zou mooi passen, maar heeft mi een elektrisch achterbeen nodig, die combi heb ik gemaakt.
Valdez zou ik niet aanraden op een sensibele merrie.

Mijn zicht op exterieur is absoluut niet gekleurd door mijn voorkeur. We hebben in de afgelopen jaren hier over de 30 veulens gefokt met dus ook vele verschillende vaders (o.a. Kennedy, Gribaldi, Partout, Sir Sinclair, Krack C, Jazz, Editorial). Ook Kasparow behoort tot één van die hengsten. Juist het feit dat ik al (volwassen) nakomelingen van hem ken en er mee heb gewerkt, geeft mij de kennis over het feit hoe zijn nakomelingen zijn. Ik heb zelf een aantal keren op Kasparow mogen rijden en heb dus ook met zijn nakomelingen gewerkt zoals ik al zei, en ik kan haast garanderen dat hij de punten die ik zei verbeterd.

Maar ik neem aan dat degene die dit topic gestart heeft, niet zit te wachten op een discussie tussen ons. Niemand heeft jou gevraagd om de hengst die ik haar aanraad, mij te gaan bekritiseren. Blijf gewoon ontopic, dan is er niks aan de hand. ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:20

Dat ze niet goed liep en niet goed voorgebracht werd lag aan de merrie en niet aan de voorbrenger. heb hem express gecontacteerd omdat wij het zelf niet wilden doen omdat het om een sensibele merrie ging. Ze heeft het hem niet gemakkelijk gemaakt. Hij deed zijn best, paard wilde gewoon niet meewerken en was bang. Kasparow gaat bij deze merrie echt geen body bij brengen. Vind het al een smal ding en Kasparow trekt mij echt niet. Zijn achterbeen is ook niet je van het. Heb hem al meerdere malen gezien en ook nakomelingen van hem en de meeste spreken me echt niet aan. De merrie is trouwens NRPS ingeschreven en zelf een register A veulen geweest.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:24

liliputter schreef:
Laat rubiquil alsjeblieft uit je hoofd!!! Dan ga je echt op achterbeen en body verliezen!

Neem eens een Ferro zoon in gedachte, geven body mee en achterbeengebruik!

Ik denk juist dat Rubiquil met zijn Gelderse achtergrond en via Roemer body gaat bijbrengen en dat hij heeft al bij de moeder van deze merrie goed bewegende hengstveulens gegeven en uit een halfzus van deze merrie heb ik nog een rubiquilmerrie die misschien wat ouderwets van model is maar ook een goed achterbeen heeft en super karakter en veel body.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:28

Tjsa... het blijft je eigen keuze, alleen ga je dit zeker weten echt niet krijgen bij Rubiquil!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:32

liliputter schreef:
Tjsa... het blijft je eigen keuze, alleen ga je dit zeker weten echt niet krijgen bij Rubiquil!

Rubiquil geeft absoluut geen beter achterbeen, dat is 100% waar. Zijn nakomelingen staan (vind ik) overdreven erg in het rechthoeksmodel en hebben daarom ook geen kracht om echt onder te treden.