Voor mijn merrie ben ik opzoek naar een passende hengst.
Eerst wat gegevens over mijn merrie 1,59M groot Zeer aansprekend hoofd ( arabier als vader ) Voorkant is arabisch vanaf middenhand meer kwpn. Heeft goede stap en draf, galop mag meer bergopwaarts Is zeer veelzijdig, L dressuur L springen L sgw.
Van ouders kan zeer veelzijdig, Krimh liep Z2 dressuur ZZ springen en Z sgw tussen de paarden en jumbo jet is een zoon van Concorde. Goed gekeurd als springhengst.
Wat ik graag zou willen. Een hengst die een vergroot fokt, wil graag uiteindelijk een paard wat groter is als haar, zo rond de 1,63M. Natuurlijk niet te groot ivm 1e veulen.
Een hengst die zowel dressuur matig fijne nakomenlingen geeft maar de nadruk bij het springen ligt. Mijn voorkeur is springen Een hengst die body mee geeft.. Een hengst die niet al te hete nakomenlingen geeft, ze mogen wel pittig zijn maar niet extreem. Heb al een vrij sensibele en hete merrie dus dat als hengst niet echt geschikt denk ik. Een hengst met een werkwillig, ijverig, sociaal karakter. Een hengst die de gangen niet verslechterd maar hetzelfde houd of verbeterd.
Of het kwpn is of nrps maakt me niet uit. Merrie zelf is nrps en ook het veulen zal hierbij geregistreeds worden ivm Krimh.
Ik zou zelf voor wat meer massa kiezen om te fokken. Ze oogt wat iel. Daarnaast zou ik ook het beenwerk wat verbeteren, het lijkt vrij teer. Ook de vorm van de hals is een verbeterpuntje. Dit zou ik dus zeker meenemen in mijn hengstenkeuze.
Heb je misschien ook foto's van haar zonder zadel zo op stand van de zijkant, voorkant en achterkant?
Zelf ben ik wel fan van Bachelor, deze is alleen zelf vrij heet, maar zijn nakomelingen zijn volgens mij wel braaf.
Bonny_CT
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-09 13:51
met je fok ideen ben ik het eens.. Heb ook Van Gogh op het oog eventueel.. in m'n profiel staan ook foto's van de zijkant, daar was ze echter wel een stuk dikker als nu
chrisje_83
Geplaatst: 16-10-09 13:06
Ze lijkt nu op die foto een wat korte rug te hebben, zonder zadel. Het lijkt wat arm bespierd vlak voor haar billen, overgang rug-billen zeg maar. Dat is ook een belangrijk punt om mee te nemen. Verder lijkt het op de standfoto alsof ze iets week is in de koot. Ook dit is goed om mee te nemen in je hengstenkeuze. Hoe is de vorm en grootte van haar hoeven? Hoe staan haar benen?