westfalen stammbuch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

westfalen stammbuch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:23

hey fijn dat je kijkt misschien ben jij de gene die me duidelijkheid kan geven. :+

Ik kreeg een bericht van het westfaler stammbuch dat ze mn merrie als zuchtstute willen aandragen ik kon de pappieren voor het inschrijven op gestuurd krijgen als ik het volgende zou doen;

senden completer naschrift vom die stute, wie kan me vertellen wat ze hier nu mee bedoelen. En weet iemand verder hoe dat zit een paard in twee stambomen inschrijven? Kan ik met haar naar zowel duitse als nl keuringen

Jes

Re: westfalen stammbuch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:20

Ik denk dat ze daarmee het stamboom papier bedoelen.
Volgens mij kan je paard in twee stamboeken ingeschreven staan, maar je mag maar een paspoort en papier hebben.

Mocht zich hier nog iemand melden die goed duits spreekt / in duitsland woont, ik heb ook nog wat hulp nodig met mijn papier van het westfalen...

Seven

Re: westfalen stammbuch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:42

bedankt voor je bericht.
Ik dacht ook dat het het pappier was maar die ga ik niet versturen dus dan een kopie denk ik.
Dus als ze in t westfalen wordt ingeschreven mag ik niet de pappieren van t kwpn houden?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:01

Ik kan je ook niet verder helpen wat betreft het duits...
Maar ik heb een merrie gehad met een holsteiner veulenpapier, kwpn stamboekpapier en een soort kaart waarop stond dat ze ook ingeschreven was bij zangersheide..
Op het kwpn papier stond geschreven dat er een holsteiner afstammingsbewijs bij het paard aanwezig behoorde te zijn. Deze merrie had dus 2 officiele stamboekpapieren.. dat van zangersheide was een soort kaart met de afstamming en inschrijvingsnummer..